یک کارشناس اداره آب رژیم صهیونیستی درباره ادامه خشکسالی در فلسطین اشغالی برای ششمین سال متوالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارانوت، با وجود ادعاهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی درباره استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای مقابله با کمبود آب، یک کارشناس اداره آب واقع در اراضی اشغالی فلسطین روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد حتی اگر در زمستان پیشِ رو سطح بارندگی متوسط و یا متوسط روبه بالا داشته باشیم، خشکسالی و کمبود آب همچنان در این سرزمین ادامه خواهد داشت.

این کارشناس همچنین اعلام کرد منطقه «کینرت» به سرعت در حال خشک شدن است. کسری ذخایر آب طبیعی اسرائیل پس از 5 سال خشکسالی مداوم قابل توجه است و حتی اگر یک سال بارش متوسط باران داشته باشیم، آب دریاچه طبریه تا پایان زمستان سال آتی هم پایین تر از خط قرمز باقی خواهد ماند.


بیشتر بخوانید: استراتژی آبی اسرائیل با شکست مواجه شد/ خیاط در کوزه افتاد!


وی افزود: پیش از پایان تابستان سال 2018 میلادی، منابع آبی اسرائیل –شامل چشمه ها، دریاچه طبریه و آبهای زیرزمینی— در بدترین وضع در سالهای اخیر قرار گرفتند و حتی برخی از آنها در حال شکستن رکورد کمترین سطح آب در تاریخ هستند.

در منطقه کینرت، سطح آب 214.20 متر پایین تر از سطح دریا قرار دارد و انتظار می رود تا آغاز فصل بارندگی روزانه 1 سانتی متر از سطح آن هم کاسته شود. در نتیجه منطقه کینرت به زودی به خاطر کمبود آب و خشک شدن تدریجی دریاچه طبریه به ساحل متصل خواهد شد.

این کارشناس افزود: خشکسالی شدید 5 سال گذشته باعث شده است منابع آبی در شمال اسرائیل هم تحت تأثیر قرار بگیرند. در نتیجه اسرائیل هم اکنون با 2.5 میلیارد متر مکعب کمبود آب مواجه است.

این در حالی است که چندی پیش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برپایی نمایشی مضحک از بحران کم آبی در ایران ابراز نگرانی و راه‌حل‌های برای مقابله با این موضوع ارائه کرده بود!

انتهای پیام/

خشکسالی در اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار