مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح ۲هزار و ۱۲۸ راس دام سبک و سنگین در روز عید قربان در سطح استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در نتیجه نظارت‌های بهداشتی توسط ۸۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار از تعداد ۲ هزار و ۱۲۸ راس دام سبک و سنگین، مقدار یک هزار و ۴۷۰ کیلو گرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف و تعداد ۹۷۳ قطعه آلایش خوراکی دامی ضبط و معدوم گردید.

وی از تلاش‌ها و زحمات پرسنل اداره کل دامپزشکی استان که برای رفاه و سلامت و بهداشت شهروندان دراجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی در روزعید قربان نهایت سعی و تلاش خود را انجام داده اند تشکر و قدردانی نمود و از توجه، استقبال و همکاری شهروندان که به اطلاعیه و توصیه‌های اداره کل دامپزشکی توجه نمودند و با اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی همکاری‌های لازم را بعمل آوردند، قدردانی کرد.

داهیم ادامه داد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در اجرای عملیات نظارت و بازرسی بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی، در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی بویژه در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق دام‌های مشکوک در خودداری از تهیه گوشت قربانی از کشتار‌های غیر مجاز در معابر عمومی موثر بوده است.

انتهای پیام/ی

بازرسی و نظارت بهداشتی بر بیش از ۲ راس دام در روز عید قربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.