مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: همزمان با هفته دولت 89 طرح برق رسانی این ستان به بهره برداری رسید.

89 طرح برق رسانی در همدان  به بهره برداری رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ محمد مهدی شهیدی،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به اینکه این طرح ها با اعتبار 109 میلیارد و 131 میلیون ریال در نقاط مختلف این استان بهره برداری شد.

وی اظهار داشت: از مجموع طرح ها قابل افتتاح 12 طرح با 27 میلیارد و 210 میلیون ریال اعتبار در شهرستان همدان، 11 طرح با 32 میلیارد و 48 میلیون ریال در ملایر، 13 طرح با اعتبار 10 میلیارد و 80 میلیون ریال در نهاوند و هفت طرح با پنج میلیارد ریال در تویسرکان به بهره‌ برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: همچنین در این هفته 9 طرح با اعتبار 12 میلیارد و 210 میلیون ریال در اسدآباد، هشت طرح با اعتبار 10 میلیارد و 949 میلیون ریال در بهار، 21 طرح با اعتبار هفت میلیارد و 303 میلیون ریال در کبودرآهنگ، 2 طرح با اعتبار 2 میلیارد و 740 میلیون ریال در رزن و 6 طرح با اعتبار یک میلیارد و 591 میلیون ریال در فامنین بهره برداری شده است.

شهیدی با اشاره به استفاده از انرژی پاک و پیشگامی استان همدان در این حوزه گفت: تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 35 مگاوات وارد مدار شده و سه نیروگاه نیز در دست اجرا است .

وی بیان کرد: همچنین در بخش نیروگاه‌های مقیاس کوچک(CHP) نیز تاکنون 2 نیروگاه در مجموع با ظرفیت 13.4 مگاوات احداث شده و 2 نیروگاه نیز با ظرفیت 9 مگاوات در دست اقدام است.

وی یادآور شد: در قالب طرح‌های افتتاحی امسال هفته دولت 22 هزار و 970 متر شبکه‌ 20 کیلوولت و 47 هزار و 265 متر شبکه‌های فشار ضعیف و کابل خودنگهدار احداث و اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نصب 106 دستگاه پست هوایی و زمینی در مجموع با قدرت 14 هزار و 836 کیلوولت آمپر افزود: پنج هزار و 210 متر نیز به شبکه روشنایی معابر اضافه شده است.

شهیدی با اشاره به انشعابات واگذار شده عنوان کرد: در طی پنج ماه نخست امسال نیز هفت هزار و 640 انشعاب برای تامین برق مشترکان جدید واگذار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت مصرف برق استان گفت: میزان مصرف انرژی برق استان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در تابستان امسال پیک بار مصرف برق استان به 691.5 مگاوات رسید، اظهار داشت: سال گذشته پیک بار استان 663 مگاوات بود که پیک امسال 4.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که با همراهی و تعامل خوب مردم استان توانستیم پیک بار امسال را نیز پشت سر بگذاریم.

شهیدی با اشاره به اجرای طرح مدیریت اضطرار بار در استان عنوان کرد: امسال با توجه به افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق در کشور برای توازن‌ سازی تولید و مصرف برق این طرح به درخواست مدیریت شبکه برق ایران با مشارکت همه استان‌ها اجرایی شد.

وی ادامه داد: این طرح از پنجم تیر ماه سال جاری در استان همدان اجرا شد و از 20 مرداد ماه وضعیت به روال عادی خود بازگشته است.

وی بیان کرد: تمهیدات لازم برای نیمه دوم سال نیز در نظر گرفته شده و برنامه‌ ها در حال اجرا است تا بتوانیم برق پایدار و مستمری در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/ج

 

89 طرح برق رسانی در همدان  به بهره برداری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.