قائم مقام راه آهن کشور گفت:با اتصال خطوط ریلی راه آهن شرق به افغانستان می توانیم در سال های آتی بخشی از بار معادن افغانستان را حمل کنیم.

اتصال خطوط ریلی راه آهن شرق به افغانستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛جلسه شورای اداری راه آهن شرق در طبس با حضور عاشوری قائم مقام راه آهن کشور صبح امروز برگزار شد. 

در این جلسه راه های حمل بخشی از بار معادن افغانستان توسط راه آهن ایران بررسی شد.

عاشوری قائم مقام راه آهن کشور در این جلسه گفت:مجموعه راه آهن شرق به دلیل موقعیت جغرافیایی این اداره کل،روند رو به رشدی داشته و با اتصال خطوط ریلی این اداره کل به افغانستان می توانیم در سال های آتی بخشی از بار معادن افغانستان را حمل کنیم.

وی با اشاره به میزان حمل بار توسط جاده و خطرات ناشی از آن افزود:تقاضا برای قطارهای مسافری این اداره کل نیز در حال رشد است.

عاشوری شناسایی دغدغه ها،مشکلات و راهکارها را از جمله اهداف سفر خود به راه آهن شرق عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود به زودی رفع شود.

ماسوری مدیرکل راه آهن شرق نیز در این جلسه گفت:۲۷ میلیون تن بار در منطقه وجود دارد که با ایجاد زیرساخت های لازم بایستی زمینه انتقال این بارها بر روی ریل فراهم شود.

وی افزود:زیرسازی توسعه ملی و احیا سپاهان و فولاد سنگان تا ۹۰ درصد انجام شده است.

تشکیل کارگروه ویژه در ستاد جهت رفع مشکلات اعتباری و برطرف کردن کمبود نیروی انسانی از پیشنهادات مدیرکل راه آهن شرق در این جلسه بود.
انتهای پیام/غ

قائم مقام راه آهن کشور میهمان طبسی ها

برچسب ها: راه آهن ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار