حضرتی گفت: ۲ هزار عضو هیئت علمی پرستاری در رده‌های استادی، دانشیار و استادیار و سالانه ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی در حال تحصیل هستند.

تحصیل سالانه ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در کشوربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت  با اشاره به معوقات انباشته شده پرستاران  همچنین اضافه کاری‌های اجباری به دلیل کمبود شدید نیروی پرستاری اظهار کرد: پرستاری در طول چند دهه گذشته در حوزه‌های مختلف رشد خوبی داشته به طوری که شرایط فعلی در حوزه آموزشی ۱۸۰ دانشکده پرستاری،  2 هزار نفرعضو هیئت علمی پرستاری در رده‌های استادی، دانشیار و استادیار و سالانه ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در مقاطع PhD، کارشناسی ارشد و کارشناسی داریم.

وی با اشاره به رشد پرستاری در حوزه پژوهشی افزود: در ۵ سال گذشته و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸، حدود ۲۹۱ مقاله چاپ شده در مجلات برتر دنیا نقطه عطفی در این حوزه به شمار می‌آید و در خاورمیانه هم به لحاظ تعداد مقالات چاپ شده و استناد به این مقالات در حوزه پرستاری رتبه سوم را داریم.

حضرتی افزود: همچنین ۳۸ مجله علمی - پژوهشی پرستاری به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشرمی شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به نقش مهم پرستاران در سطوح مدیریتی اشاره کرده و افزود: حدود ۱۵ هزار مدیر پرستاری در سطوح سرپرستار، سوپروایزر، مترون، مدیر پرستاری و روسای دانشکده و حتی دانشگاه در کشورمشغول خدمت و فعالیت هستند.

تشکیل تیم‌های پرستاری بحران

حضرتی ادامه داد: در دولت دوازدهم قدم‌های مفیدی در حوزه پرستاری برداشته شد که تصویب آزمایشی پوشش بیمه‌ای مراکز مشاوره و مراقبت در منزل، ایجاد پانسیون‌های پرستاری، تصویب ۴ انجمن پرستاری، ثبت ملی اطلاعات پرستاران و تشکیل تیم‌های پرستاری بحران از جمله این اقدامات است.

وی همچنین به نقش پرستاران در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی‌هایی انجام شده تا در کلینیک‌های پرستاری دسترسی آسان مردم را به مشاوره‌های پیشگیری و خود مراقبتی فراهم کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت پرستاری جامعه را یکی از مهمترین برنامه‌های معاونت پرستاری دانست و تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا خدمات پرستاری را از بالین به بستر جامعه تسری دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار