برای سومین سال متوالی اجرای طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با حضور ۸۰ آموزش دهنده عشایری در فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهزاد نوروزی سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر باعث کاهش فاصله طبقاتی و گسترش عدالت اجتماعی می‌شود.

وی افزود: این طرح با پشتوانه فرهنگی و آموزشی و بر اساس تفاهم نامه بین نهاد امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان نهضت سوادآموزی اجرا می‌شود.

نوروزی ادامه داد: در قالب این طرح، آموزش دهندگان با نحوه آموزش بزرگسالان، آموزش قرآن ونماز، روش‌های سنجش وارزشیابی، آشنایی با مهارت‌های اساسی زندگی، روش‌های تدریس در سوادآموزی و فرهنگ عشایری آشنا خواهند شد.

وی گفت: با پوشش حدود ۳۰۰ نفر از زنان ودختران عشایر بی سواد و کم سواد ساکن در مناطق عشایری فارس به عنوان مادران این جامعه وموثر‌ترین فرد در تربیت فرزندان شایسته، مهارت‌های اساسی زندگی ازجمله اعتماد به نفس، خود باوری به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: از آن جایی که آموزش باعث بالارفتن بهره وری می‌شود، یکی از نتایج این طرح، تاثیری است که بر روی اقتصاد خانواده این زنان گذاشته و در نهایت می‌تواند باعث تقویت اقتصاد مقاومتی و به سود جامعه باشد.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح توسعه سواد بانوان عشایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار