در کتابی که به تازگی منتشر شده، شواهد جدیدی از پنهان‌کاری‌های سیا و رژیم سعودی درباره حملات ۱۱ سپتامبر وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجله آمریکایی نیوزویک در آستانه سالگرد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی، گزارشی را درباره این رویداد منتشر کرد. در این گزارش آمده است پنهان کردن حقایق ناخوشایند راحت تر از مواجهه با آنهاست. از زمان وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در شهرهای نیویورک و واشنگتن، هر ساله مراسمی تنها به منظور یادبود قربانیان برگزار می شود. گردشگران و بازماندگان قربانیان هر سال در منطقه منهتن نیویورک –جایی که برج های دوقولوی مرکز تجارت جهانی قرار داشتند– گرد هم می آیند و یاد 2606 قربانی این حملات را گرامی می دارند. اما در هیچ یک از این مراسم به این موضوع که می شد از این حملات جلوگیری کرد، اشاره ای نمی شود.

در ادامه گزارش آمده است اما صدها خانواده قربانیان و برخی مأموران سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) این مراسم را با خشمی فروخفته برگزار می کنند؛ زیرا مقامات آمریکایی و سعودی همچنان در یک توطئه هماهنگ درباره جزئیات این حوادث سکوت کرده‌اند.

یکی از مأموران اف بی آی در بخش ضدتروریسم که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) واقعیت های مربوط به حملات 11 سپتامبر را از آنها پنهان نگاه داشته است، در این باره می گوید: «خیلی وحشتناک است. ما هنوز نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است». برای بسیاری از مأموران اف بی آی و مقامات امنیت ملی آمریکا سؤالات بی‌جواب درباره رویدادهایی که به حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 منجر شد، معمای ترور جان اف کندی، رئیس جمهور اسبق آمریکا، را تحت الشعاع قرار داده است؛ زیرا این حملات در مقایسه با ترور کندی پیامدهای به مراتب گسترده تری داشت. حملات 11 سپتامبر نه تنها به حمله به افغانستان و عراق و از هم گسیختگی منظقه خاورمیانه و پیدایش گروه های تروریستی [از جمله داعش] در سطح جهان انجامید، بلکه باعث شد آمریکا خود را پلیس جهان و مأمور تأمین امنیت کشورهای دیگر تلقی کند.

مارک روسینی، یکی از مأموران سیا که در بخش مربوط به اسامه بن لادن، سرکرده گروه تروریستی القاعده (در زمان حملات 11 سپتامبر) مشغول فعالیت بود ضمن ابراز یأس خود درباره این موضوع، افزود مدیران این سازمان سال 2000 میلادی (یک سال پیش از حملات 11 سپتامبر) و همچنین در تابستان سال 2001 به طور مرموزی از انتقال اطلاعات گردآوری شده (توسط مأموران این واحد) به مراکز فرماندهی سیا جلوگیری کردند؛ اطلاعاتی درباره اعضای القاعدۀ حاضر در خاک آمریکا که طراحان حملات تروریستی بودند. وی همچنین تأکید کرد: بسیار واضح است که می شد از وقوع این حملات جلوگیری کرد. در این زمینه عدالت اجرا نشده است.

این گزارش می افزاید کتابی که به تازگی درباره حملات 11 سپتامبر نوشته شده است، تلاش دارد توجه عموم را به این پنهان کاری ها جلب کند. جان دفی و رِی نوواسیلسکی، نویسندگان این کتاب با بررسی دقیق چندین تحقیق رسمی درباره این حملات، پی برده اند که گزارش رسمی منتشرشده درباره این حوادث دارای تناقضات آشکار و سؤالات بیشماری است که همچنان بی جواب مانده اند. آنها می گویند این گزارش در ربط دادن جزئیات به هم موفق عمل نکرده است.

دافی (که یک نویسنده و فعال محیط زیست است) و نوواسیلسکی (که یک مستندساز است) در تحقیقات خود به یافته‌های ارزشمندی رسیده اند. برای مثال، آنها ویدئویی را به دست آورده اند که مربوط به سال 2009 میلادی (دو سال پیش از حملات 11 سپتامبر) است. ریچارد کلارک، مشاور ضدتروریسم کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و جرج دابلیو بوش، در این ویدئو از مقامات ارشد سیا از جمله جرج تنت، رئیس وقت این سازمان جاسوسی، به دلیل مخفی نگه داشتن اطلاعات حیاتی از او درباره تحرکات اعضای گروه تروریستی القاعده –از جمله ورود «نواف الحمزی» و «خالد المنظر»، هواپیماربایان عربستانی حملات تروریستی یازدهم سپتامبر سال 2001 به آمریکا– به شدت انتقاد کرده است. دافی و نوواسیلسکی در کتاب «سگ‌های نگهبان پارس نکردند: سیا، ان.اس.ای و جنایت‌های جنگ با تروریسم»، مدارک قانع کننده ای از تلاش دولت آمریکا در ابعادی گسترده برای پنهان نگاه داشتن نقش عربستان سعودی در این حملات ارائه کرده اند.

توطئه عربستان سعودی و سیا برای پنهان نگاه داشتن جزئیات حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر

جرج تنت سال 2002 میلادی در کنگره سوگند خورد که درباره جدی و فوری بودن تهدید تروریستی اطلاعی نداشته است؛ زیرا اطلاعات در این زمینه علامت «فوری» نداشتند، بنابراین کسی در سازمان سیا این اطلاعات را مطالعه نکرده بود. این در حالی است که 5 سال بعد زمانی که ران وایدن و کیت باند، اعضای مجلس سنای آمریکا، خلاصه ای از گزارش تحقیقات داخلی سیا درباره حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 را فاش کردند، دروغگویی تنت درباره عدم آگاهی از این اطلاعات فاش شد. این گزارش حاکی از آن است که 50 تا 60 کارمند سیا اطلاعات مربوط به سفر اعضای القاعده به آمریکا را مشاهده و آن را خوانده بودند. این موضوع خشم ریچارد کلارک را برانگیخت، زیرا او حرف های تنت را در این باره باور کرده بود. سال 2009 میلادی، کلارک که به دلیل آنکه رسانه ها این افشاگری مهم را درباره فریبکاری سیا نادیده گرفته بودند و آن را دنبال نمی کردند ناامید شده بود، کتابی با عنوان اینکه «دولت شما در قبال شما کوتاهی کرده است» نوشت، اما این کتاب نیز به طور گسترده ای نادیده گرفته شد. به همین دلیل است که وقتی دافی و نوواسیلسکی در جریان تحقیقات خود به سراغ وی رفتند، از آنها استقبال کرد. کلارک در این باره می گوید: من برای مدت طولانی تصور می کردم این اطلاعات تنها به دست یکی دو کارمند ساده دفتری در سازمان سیا رسیده و آنها که به اهمیت این اطلاعات آگاه نبودند آن را نادیده گرفته اند. اما 50 تا 60 نفر در سیا به این اطلاعات آگاه بودند –از جمله (تنت و) همه آن افرادی که به طور مرتب با من ارتباط داشتند– اینکه تنها بگویم خشمگین هستم حق مطلب را ادا نمی کند.

در ادامه گزارش نیوزویک آمده است پس از گذشت اینهمه سال از حملات 11 سپتامبر، هنوز مشخص نیست چرا سیا حضور هواپیماربایان را در خاک آمریکا از اف.بی.آی. مخفی نگه داشته بود. این گزارش به نقل از کلارک می افزاید احتمالاً آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا می خواسته با استخدام نواف الحمزی و خالد المنظر و دیگر اعضای القاعده از آنها به عنوان جاسوس دوجانبه استفاده کند. کلارک می افزاید احتمال استخدام این افراد به عنوان جاسوس دوجانبه تنها توضیحی است که می توان برای پنهان کاری سیا ارائه کرد.

در ادامه گزارش آمده است تنها کلارک نیست که درباره صحت توضیحات تنت تردید دارد. بر اساس گزارش دافی و نوواسیلسکی، برخی دیگر از مقامات ارشد سابق اف.بی.آی. نیز با کلارک در این باره هم عقیده هستند. تنها نکته مورد اختلاف این است که کدام یک از مقامات در این پنهان کاری دست داشته اند. برخی کارمندان زیردست تنت را مقصر می دانند، اما برخی دیگر معتقدند این اقدام تنها به دست مدیران سیا صورت نگرفته و مقامات ارشد این سازمان در این پنهان کاری دست داشته اند.

در ادامه گزارش آمده است موضوع دیگری که دافی و نوواسیلسکی به آن پرداخته اند، همدستی مرموز رژیم سعودی با هواپیماربایان است. نویسندگان کتاب در تحقیقات خود بر روی اطلاعاتی درباره حمایت عربستان از القاعده در سال های اخیر تمرکز کرده اند. سال 2004 میلادی کمیسیون تحقیق درباره حملات 11 سپتامبر مدعی شد مدرکی دال بر حمایت عربستان سعودی یا سران بلندپایه این کشور از القاعده پیدا نکردند. اما یک سال پس از آن بود که گزارش بازرس کل سیا فاش کرد بعضی از مقامات این سازمان معتقدند برخی از اعضای رژیم سعودی از بن لادن حمایت مالی کرده اند. تحقیقات بعدی نیز فاش کرد که مقامات وزارت امور اسلامی عربستان در اسکان هواپیماربایان در آمریکا نقشی فعال داشته اند.

از سوی دیگر، وکیل خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر در این باره می گوید: سازمان اطلاعاتی عربستان اذعان کرده که از هویت این دو هواپیماربا اطلاع داشته است. زمان ورود این دو نفر به لس آنجلس، مقامات سعودی می دانستند که آنها از اعضای القاعده بودند. بنابراین هر ادعایی از سوی آنها مبنی بر اینکه «ریاض به همه سعودی ها در آمریکا» کمک می کند، بی اساس است. آنها (مقامات سعودی) می دانستند و سیا هم می دانست.

توطئه عربستان سعودی و سیا برای پنهان نگاه داشتن جزئیات حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر

در ادامه گزارش به مستندات و شواهد بیشتری درباره همدستی رژیم سعودی با عاملان حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 در آمریکا اشاره شده است.

در پایان این گزارش نیز به نقل از تری استرادا، رئیس بنیاد حمایت از قربانیان 11 سپتامبر، آمده است عربستان سعودی بیش از هر کشور دیگری از اقدامات خصمانه و کینه توزانه علیه آمریکایی ها پشتیبانی و حمایت مالی کرده است و تنها 3 هزار نفر را در یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی کشت. خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر هرگز این را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

گزارش نیوزویک درباره همدستی رژیم سعودی و سیا در پنهان‌کاری درباره حملات 11 سپتامبر

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
4040
۱۹:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
عکسی فوق محر مانه که بتازگی افشا شده . در لحظه برخورد هواپیمای تروریستهای برج دقلو همان لحظه جرج بوش و بندر بن سلطان مشغول کشیدن سیگار برگ انهم با خیال راحت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
جایی در جهان وجود ندارد که قتل وجنایتی باشد و پای آل سعود در میان نباشد
وحشیانی از آل یهود و سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
عربستان سعودی مقصر بوده پول داده وخود بن سلمان هم در حمله تروریستی شرکت داشته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
اینهمه عربستان با همدستی آمریکا هر روز مردم بی دفاع یمن را میکشد و اسرائیل مردم فلسطین و غزه را اینهمه قتل عام کرده. مگر اینها آدم نیستند؟ فقط آمریکایی ها آدم بودند که به خاطر آنها باید جنگ به پا شود؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد 1000
۰۱:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۷
افتاب پشت ابر نمیماند خداوند متعال دست این خونخواران ادمکش را رو میکند جنا یتکاران یارده ستامبر هم دستشان رو میشود بدونه شک تاوان سنکینی را خواهند پرداخت حالا بخواهند خدا را قبول داشته باشند یا نداشته باشند زنجیر طلم هر چقدر محکم باشد پاره خواهد شد
آخرین اخبار