سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: خیلی به تیم ملی نوجوانان امیدوار هستیم و این تیم شانس‌های زیادی در این رده سنی دارد.

 معینی: زیر ساخت‌های فوتبالی در کشورمان کم است/به موفقیت تیم ملی نوجوانان امیدوار هستمفریدون معینی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در گفت گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از دیدار تدارکاتی تیم ملی نوجوانان کشورمان برابر تیم ملی عمان اظهار کرد:تیم ملی نوجوانان قبل از مقدماتی بازی های آسیایی  شکل گرفته و به تدریج آموزش های لازم را کسب کرده است و با مسابقات تدارکاتی خوبی که داشته در سطح مناسبی است و بازیکنان تقریبا در انضباط تیمی  قرار گرفتند. در مجموع فکر می کنم که تیم خوبی است که می تواند در آسیا به موفقیت دست یابد. 

او درباره اینکه چقدر امیدوار است موفقیت های تیم ملی نوجوانان در بازی های آسیایی دوباره تکرار شود، گفت: شما مستحضر هستید که ایران استعدادهای زیادی در فوتبال دارد و ما با یک تیم کار کردیم و تعداد زیادی از بازیکنان  در این سن در نوسان هستند و تغییرات زیادی صورت گرفته است اما به هر شکل من خیلی به این تیم امیدوار هستم و این تیم می تواند شانس های زیادی در این رده ایجاد کند. 

معینی درباره اینکه وضعیت تیم ملی زیر 19 سال چه زمانی مشخص می شود و قرار نیست سرمربی برای این تیم انتخاب کنید، اظهار کرد: اتفاق خوبی نبود که رخ داد و ما هم برای تیم ملی زیر 19 سال برنامه ریزی داشتیم و بازیکنانی که نمی توانند در مسابقات آسیایی زیر 19 سال شرکت کنند در اردوها و بازی های تدارکاتی حضور یابند  و این کار را  پیگیر هستیم که انجام بدهیم و اگر مقداری بضاعت مالی فدراسیون اجازه بدهد این برنامه را اجرا می کنیم. 

اردوهایمان را به علت مسائل مالی لغو کردیم 

او درباره اینکه 10 ماه از جدایی پورغلامی می گذرد اما هنوز سرمربی برای تیم ملی زیر 19 سال انتخاب نشده است، گفت: به هر شکل در هر کاری ریز شوید و جزئیاتش را پیدا کنید به طور حتم اتفاقاتی رخ داده است که آن مسئله شکل نگرفته است. مشکلات زیادی داریم و همه مسائل بر وفق مراد ما نیست و فدراسیون فوتبال از لحاظ بودجه خیلی در مضیقه هست و با توجه به مسائل اقتصادی کشور تدارکات برای تیم های ملی ما سخت است و خیلی از اردوهایمان را  به علت مسائل مالی لغو کردیم.  تلاش های خوبی هم از سوی فدراسیون صورت می گیرد تا حداقل برنامه های ما اجرا شود. فوتبال امروز نیاز دارد از لحاظ زیر ساخت خوب باشد و ما اصلا  به فوتبال پایه  توجه نمی کنیم که توجه به  فوتبال پایه باعث رشد نوجوانان و نونهالان می شود و در این زمینه  نیازهای فراوانی را داریم و  زیر ساخت ها در سطح کشور خیلی کم هست و باید دولت به سلامت جامعه کمک کند. البته شانس آوردیم که مردم علاقمند به فوتلبال هستند و اگر ما سرمایه گذاری بزرگی از لحاظ فرهنگی، سلامت جامعه و بهداشت  کنیم به نظرم موفقیت های بزرگی را کسب می کنیم. 

تیم ملی امید مسیر درستی انتخاب می کرد موفق تر بود 

معینی درباره حذف تیم ملی امید در بازی های آسیایی جاکارتا و نحوه تقابل تیم ما برابر تیم ملی امید کره جنوبی درست نبود، گفت: بله شما درست می گویید و ما با یک تیم زیر 21 سال به رقابتهای آسیایی جاکارتا رفتیم و آینده نگری کردیم و برنامه و استراتژی خوبی را برای تیم ملی در نظر گرفتیم و کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند. بازی فیر پلی جزء 10 ماده فیفاست و همه تیم ها باید با قدرت بازی کنند و ورزش را به خوبی اجرا کنند و اگر به این وضعیت اتکا داشتیم و تیم خود را با قدرت برابر میانمار به زمین مسابقه می فرستادیم شاید نتیجه بهتری می گرفتیم و درباره آینده فوتبال در یک تورنمت نباید این گونه فکر کرد که با سیاست بازی کرد. به نظرم باید جوانمردانه بازی کرد و فوتبال یک بازی لذت بخش است و ما نباید از هدف اصلی فوتبال منحرف شویم.  اگر ما مسیر درست را انتخاب می کردیم موفق تر بودیم. 

برخی از تیم ها به علت رعایت نکردن فیرپلی جریمه شدند 

سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درباه اینکه این موضوع را کمیته فنی به تیم ملی امید تذکر می دهد یا نه! بیان کرد: هنوز جلسه ای تشکیل نشده و همه دنیا می داند که فیرپلی را فیفا اجرا می کند و البته نمی شود این موضوع را ثابت کرد و حتی دیدیم که برخی از تیم هایی که این موضع را رعایت نکردند جرایمی برایشان در نظر گرفتند. من نمی دانم چه اتفاقی رخ می دهد اما باید اساس کارمان را به فوتبال پاک، رقابتهای سالم و توانمند بگذاریم که به ماهیت اصلی فوتبال لطمه ای وارد نشود. 


بیشتر بخوانید: 

چمنیان: هدفمان دومین صعود متوالی به رقابت‌های جام جهانی است

تیم ملی نوجوانان ایران ۲ - ۱ عمان / پیروزی شاگردان چمنیان در مصاف تدارکاتی


انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار