معاون وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: علاوه بر مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال دانشگاه های کشور آموزش مهارت نرم را در اولویت قرار دهند.

ضرورت آموزش مهارتهای نرم در اولویت دانشگاه های کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سلیمان پاک سرشت،معاون وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور گفت: در کنار مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری باید آموزش مهارتهای نرم در دستور کار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تحول و تغییرهای نظام بازار و کسب و کار به قدری با شتاب در حرکت است که هرگز دانشگاه ها به این تغییرات نمی رسند‌.

پاک سرشت با قدردانی از طرح مهارت افزایی و اشتغال وزارت علوم بیان کرد: بخشی از سرمایه گذاری های این وزارتخانه باید به سمت آموزش مهارتهای نرم هدایت شود‌.

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: دانش آموختگان دانشگاهی باید توان پایداری و تحمل شرایط متغیر جامعه را داشته باشد.

وی تاکید کرد: آموزش این مهارتها در قالب مهارت های نرم در کنار مهارت افزایی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اثر بخشی دانشگاه ها در تمام مسائل اجتماعی اظهار داشت: نه تنها در زمینه اشتغال بلکه در مسایل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی دانشگاه تاثیر گذارهستند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به نفوذ و اثر گذاری فضاهای مجازی در جامعه افزود: جامعه کنونی ما تاب آور نیست و این ریشه در ناتوانی جامعه انسانی دارد.

وی یادآورشد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در زمینه بالا بردن توان پایداری و تحمل اجتماعی مردم برنامه  داشته باشند.

پاک سرشت خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور با این راهبردها می تواند از یک نهاد آکواریومی و غیرقابل نفوذ خارج شده و به کانونی فعال تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

 

آموزش مهارتهای نرم در اولویت دانشگاه های کشور قرار گیرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار