رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: اگر بخواهیم در بحث بهره وری آب کار کنیم مقدمه آن این است که برداشت آب را کنترل کنیم و مطمئن شویم که تا سال ۹۸ تمام چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی اکبر اولیا رئیس سازمان ملی بهره وری ایران در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز، گفت: برای اینکه بتوانیم در برنامه ششم عملکرد مثبت تری ارائه دهیم و در شرایط فعلی که با محدودیت‌های جدیدی مواجه هستیم کشور را به شرایط با ثبات تری برسانیم باید به مدیریت بهره وری توجه کنیم.

وی اظهار داشت: مدیریت بهره وری کمک خواهد کرد که شرایط با ثبات تری در کشور حاکم شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران ادامه داد: سازمان ملی بهره وری هم اینک مدل بهره وری کیفیت و نوآوری را در دستور کار خود قرار داده و بر روی این مدل کار می‌کند.

اولیا اظهار داشت: در برخی کشور‌ها تا ۵۰ درصد رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره وری محقق می‌شود در حالی که آن‌ها از نظر منابع محدودیتی ندارند، اما می‌دانند که راه این است و در همین مسیر حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران بیان کرد: در هشت ماه اخیر تمرکز خود را بر روی تهیه مدل اجرای چرخه بهره وری در دستگاه‌ها قرار دادیم و امیدواریم با رویکرد‌های جدید بهره وری که در دنیا در حال تجربه است بتوانیم به اهداف برسیم.

اولیا گفت: فارس یک استان سرآمد و برخوردار از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی است که می‌تواند به گسترش بهره وری کمک کند.

وی اضافه کرد: هم اینک حدود ۵۰ درصد اقتصاد کشور در بخش خدمات است، اما در هدفگذاری برنامه ششم سهم زیادی برای بهره وری آن دیده نشده است.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران اظهار داشت: استان فارس با زمینه سازی، مدیریت و برنامه ریزی خوبی که صورت گرفته، می‌تواند عملکرد موفقی در ارتقای بهره وری داشته باشد که بسیار امیدوار کننده است و در سطح ملی به چنین چیزی نیاز داریم.

او افزود: سیاست‌های کلان در بهره وری تعیین کننده است و گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که دولت به این مهم توجه داشته و بسیاری از سیاست‌های دولت در جهت بهبود و تقویت بهره وری بوده است.

وی ادامه داد: اگر شبکه‌های بهره وری را شناسایی و معرفی کنیم و از سایر ابزار‌های تشویقی استفاده کنیم، فرهنگ عمومی نیز توجه بیشتری به بهره وری خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ر

تجهیز چاه‌ها به کنتور هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار