نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت:: منطقه آزاد اینچه‌برون در وسعت ۱۳ هزار هکتار مصوب شد و باید شرایط معاف از مالیات برای جذب سرمایه گذار فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ؛ قره جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس امروز در نشست مطبوعاتی در خصوص تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون گفت: در گذشته منطقه آزاد ۱۶۰ هزار هکتار مصوب شده بود که به علت وسعت منطقه و برای جلوگیری از قاچاق کالا و تخلفات، ۱۳ هزار هکتار مصوب شد.

وی افزود: زیرساخت‌هایی مانند وجود راه‌آهن، منطقه خشک، گمرک و دیگر و راهیابی این منطقه به حوزه‌های آبی، خشکی در ۸ منطقه آزاد دیگر که به تصویب رسید، به صورت یکجا وجود ندارد و این امتیازی برای منطقه آزاد تجاری اینچه برون است.

وی گفت:: اطراف منطقه آزاد حصارکشی می‌شود و هیچ شهری پیرامون آن وجود نخواهد داشت و باید حوزه جغرافیایی آن خالی از سکنه باشدولی محدوده جغرافیایی آن از لحاظ مرکز، گنبدکاووس بوده و منفعت این منطقه به کل استان خواهد رسید.

قرجه طیار افزود:در روز چهارشنبه کلیات آن به تصویب رسید و جزئیات آن، مانند نحوه واگذاری، نحوه تردد خودرو و ... به صورت ماده در مجلس قرائت و روی آن بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین دولت اجازه دارد پس از تصویب منطقه آزاد، درباره ورودی و خروجی اقدام کند و همچنین دولت موظف است در مدت ۱۸ ماه طرح جامع منطقه آزاد را تهیه و به شورای عالی مناطق آزاد کشور ارائه دهد و شورای عالی مناطق آزاد نیز در مدت ۶ ماه آن را تصویب کند که این مراحل تا ۲ سال آینده طی خواهد شد.

طیارادامه داد: واگذاری زمین تا تصویب طرح جامع دولت غیر ممکن است و محدوده فعالیت‌های اقتصادی کاربری شده باید مورد تایید کارگروه شورای عالی مناطق آزاد واقع شود تا واگذاری زمین انجام شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس در خصوص جاده نفت استان گفت : امسال ۱۵ میلیارد تومان برای جاده نفت تخصیص داده شده که ۵ میلیارد از محل اعتبارات ملی, ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات نمایندگان مجلس و بقیه نیز از محل اعتبارات استانی است که چه میزان از این اعتبارات تخصیص یابد، مهم است.

طیار در خصوص مورد مصوب شده و بسترسازی برای آن گفت:باید زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای منطقه آزاد ایجاد شود و شرایط مانند معافیت مالیاتی را برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد شود تا با سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و ایجاد اشتغال بومی بتوانیم تحول خوبی در منطقه محروم داشلی‌برون و اینچه‌برون ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ف

باید زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای منطقه آزاد ایجاد شود

 

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.