رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: رویکرد مشارکت جویانه‌ جمهوری اسلامی ایران منفعت زیادی برای اروپا به همراه داشته است؛ اروپایی‌ها خواهان حفظ قسمت‌هایی از برجام هستند.

رویکرد مشارکتی ایران منفعت زیادی برای اروپا به همراه داشته است/باید با ستون پنجم تحریم مقابله شودحشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد آینده برجام گفت: وزارت خارجه کشورمان می‌تواند به مذاکرات در قالب برجام ادامه دهد، اما این موضوع نباید موجب اطمینان به طرف‌های مقابل و بی توجهی به ظرفیت‌های داخل شود. 

وی افزود: تنها طرف پایبند به برجام ایران است که به تعهدات متعدد خود همچون پذیرش بازرسی‌های مازاد آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرد، اما در مقابل آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و کشور‌های اروپایی هم به تعهدات خود از جمله تعاملات بانکی، تداوم مبادلات نفتی جمهوری اسلامی ایران عمل نکردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: معتقدم رویکرد مشارکت جویانه‌ جمهوری اسلامی ایران منفعت زیادی برای اروپا به همراه داشته است؛ اروپایی‌ها خواهان حفظ قسمت‌هایی از برجام هستند که به سود آنهاست، اما بخش‌هایی از برجام را که متعهد به انجام آن شده اند، اجرا نمی‌کنند، جمهوری اسلامی ایران ضمن آنکه اعتمادی به اروپایی‌ها ندارد، سیاست مقابله با آنها را دنبال نمی‌کند.

فلاحت پیشه گفت: معتقدم در داخل دو معضل اصلی یعنی بی توجهی به تولیدات داخلی و ضعف در بخش نظارت وجود دارد، فرصت طلبان در شرایط فعلی کشور از فضای تحریم استفاده می‌کنند و به مردم فشار می‌آورند اما هیچ اقدامی علیه آنها صورت نمی‌گیرد، بنابراین در وضعیت کنونی باید ظرفیت‌های داخلی را فعال کرد و همچنین با ستون پنجم تحریم مقابله کرد.

وی افزود: ستون پنجم تحریم، همان سود جویانی هستند که با ظاهری مشروع، بی انصافی می‌کنند و قیمت اجناسشان را روزانه بالا می‌برند و فشار بیشتری به مردم تحمیل می‌کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار