رئیس اداره بهزیستی زیرکوه گفت: توجه به کاهش فقر در میان مددجویان بهزیستی از جمله اهداف دولت است.

بارانی رئیس اداره بهزیستی زیرکوه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در سال گذشته میزان مستمری بگیران مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۳ برابر افزایش داشته است.

وی افزود: میزان  مستمری‌ها برای  افراد تک خانوار از ۵۳ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش داشته است.

 بارانی ادامه داد: میزان مستمری‌ها برای  دوخانوار از ۶۰ هزار تومان به ۲۴۹ هزار تومان،  سه خانوار از ۷۱ هزار تومان به ۳۲۴ هزار تومان و همچنین برای  چهار خانوار از ۸۲ هزار تومان به ۴۱۶ هزار تومان و در خانواده‌های ۵ نفره از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۶۵ هزار تومان افزایش یافت.

رئیس اداره بهزیستی زیرکوه در راستای توجه دولت به مسکن جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد:  بهزیستی در حوزه تامین مسکن برای خانوار‌های تک معلول و دومعلول روستایی و شهری، تفاهم نامه تامین مسکن معلولین را با همکاری بنیاد مسکن، مسکن و راه وشهرسازی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین به امضاء رسانده است.

وی بیان کرد: کمک بلاعوض مسکن به خانوار تک معلول روستایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، به خانوار دومعلول روستایی تا سقف ۱۸ میلیون تومان و به خانوار‌های دومعلول شهری تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌گردد.

بارانی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی زیرکوه، ۱ هزار و ۲۱۵ معلول و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار می‌باشد، تصریح کرد: این اداره برای کاهش فقر در بین خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی چندین روش ازجمله پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال پایدار، پرداخت بلاعوض از منابع داخلی برای ایجاد اشتغال، تشکیل گروه‌های همیار و روش تأمین مالی خرد را داریم.

رئیس اداره بهزیستی زیرکوه با اشاره به  اینکه ایجاد اشتغال پایدار، توانمند سازی و ارتقای قابل توجه زندگی افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله اهداف است، گفت: سقف تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال تا ۲۰ میلیون تومان می‌باشد که در سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیون تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال ۵۲ نفر، و بالغ بر ۹۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داخلی برای ایجاد اشتغال ۶۰ نفر پرداخت شده است.

وی در زمینه درمان افراد دچار به بیماری اعتیاد بیان کرد: که در سال گذشته بهزیستی زیرکوه ۵۱ فرد دچار بیماری اعتیاد را جهت درمان به کمپ معرفی، که در این راستا بیش از ۳۱ میلیون تومان پرداخت شده و برای ۱۰ نفر از این افراد اشتغال ایجاد شده که بیش از ۱۲۳ میلیون تومان در این راستا پرداخت شده است.

انتهای پیام / ط. آ

افزایش  3 برابری مستمری بگیران بهزیستی

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.