رئیس جمهور گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کشور‌های تولید کننده تروریست هستند.

بیانیه تهران مورد توافق قرار گرفت/از همه تروریست‌ها می‌خواهیم سلاح‌ها زمین بگذارند/نشست بعدی آستانه در روسیه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در در پایان نشست سه جانبه تهران اظهار کرد: اجلاس امروز ما بسیار حائز اهمیت است؛ به دلیل اینکه در شرایط مهمی در سوریه قرار گرفته ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما از ابتدا هدفمان ایجاد صلح و امنیت در سوریه و منطقه بود, افزود: در سوریه از مراحل سختی عبور کرده ایم که به دست ارتش سوریه و دوستان این کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله کشور‌های تولید کننده تروریست هستند.در مقطع فعلی دو مشکل کلی در مبارزه با تروریسم وجود دارد:یکی قانون اساسی بازگشت پناهنده‌ها و انتخابات آزاد است.

روحانی با بیان اینکه تروریست‌ها هنوز در ادلب حضور دارند, بیان کرد:  امیدوارم همکاری‌های ما همچنان ادامه پیدا کند تا موضوع ادلب و شرق فرات برطرف شود.

رئیس جمهور ادامه داد: معمولا در حل مشکلات گام‌های آخر سخت‌تر است و باید بازهم رایزنی کنیم و همکاری کنیم و به اهداف خودمان دست پیدا کنیم.

روحانی با بیان اینکه بیانیه نشست تهران مورد توافق قرار گرفت, گفت:  اجلاس بعدی ما در روسیه خواهد بود و تلاش می‌کنیم به اهداف دیگر دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: ما از همه تروریست‌ها می‌خواهیم سلاح‌ها زمین بگذارند.

اردوغان: باید در ادلب آتش بس برقرار شود

اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در ادامه این نشست اظهار کرد:موضوعی که میخواهم تاکید کنم بمباران‌های ادلب است که باید آتش بس برقرار شود. 

وی گفت: مردم ادلب باترس بزرگی روبرو هستند و به سمت مرز‌های ما حرکت می‌کنند؛ باید در ادلب آتش بس برقرار شود.

رئیس جمهور ترکیه افزود: اعلام آتش بس مهم‌ترین گام این نشست می‌تواند باشد.اقدامات لازم برای تنظیم قانون اساسی باعث می‌شود که مردم سوریه هم گام‌های محسوس را درک کنند.

اردوغان با بیان اینکه باید کلمه آتش بس را در بند نشست آورده شود؛ گفت:ما باید از النصره برای حضور در این اجلاس دعوت کنیم.

پوتین: ما نمی توانیم به جای تروریست‌های النصره حرف بزنیم

رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست اظهار کرد: در منطقه ادلب تعداد غیر نظامیان زیاد است و من در سخنان خودم اعلام کردم که این تروریست از پهباد‌ها استفاده می‌کنند و نمی‌توانیم این موارد را نادیده بگیریم.

پوتین گفت:دولت قانونی سوریه باید تمام سرزمین خود را تحت کنترل در بیاورد. ما باید به سمت تدوین کمیته قانون اساسی حرکت کنیم و توافقاتی که با اسد انجام شده بود اجرا کرده و فهرستی از نمایندگان سوریه به سازمان ملل ارائه شود.

وی ادامه داد: این کار باید با سرعت بیشتری انجام شود تا کار‌های عملی برای روند‌های سیاسی صورت گیرد.

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه پیشنهاد میکنم همکاری‌های ما بیشتر شود؛ گفت: ما نمی توانیم به جای تروریست‌های النصره حرف بزنیم؛ زیرا آن‌ها از پهباد‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار