مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه گفت: امکان کنترل الکترونیکی رانندگان و خودروهای سرویس مدارس، از لحاظ امنیت ، ایمنی و صلاحیت مهیا شده است

 مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با بیان اینکه از تردد سرویسهای غیرمجاز مدرسه در سال تحصیلی جدید جلوگیری خواهد شد گفت:امکان کنترل الکترونیکی رانندگان و خودروهای سرویس مدارس، از لحاظ امنیت  ، ایمنی  و صلاحیت مهیا شده است
 
وی بیان کرد: با نزديك شدن به فصل بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي جديد، طرح جلوگیری از فعالیت سرویس‌های غیرمجاز مدرسه توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری کرمانشاه در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه، با بیان اینکه ساماندهي سرويس‌هاي مدارس يكي از مواردي است كه مي‌تواند در كاهش حجم ترافيك و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مؤثر باشد، گفت: ساماندهي سرويس‌هاي مدارس با همكاري‌مشترك  سازمان تاکسیرانی، پليس راهور و آموزش و پرورش از ماه‌ها قبل در سطح شهر کرمانشاه آغاز و جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده است تا همزمان با بازگشايي مدارس بتوان سرويس‌هاي مدارس را فعال كرده و از تردد خودروهای فاقد مجوز جلوگيري نمود.
 
سجاد سلیمانی در مورد شرايط رانندگان سرويس‌های مدارس گفت: اين رانندگان باید گواهي عدم‌ اعتیاد،  گواهي عدم سوء‌پیشینه ، معاینه فنی خودرو  ، گواهینامه رانندگی معتبر و......نيز به همراه داشته باشند.
 
وی با تأکید بر اینکه تنها سرويس‌هاي مدرسه داراي برچسب سرویس سال 97 ، می توانند در زمینه جابجائی دانش آموزان فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: پس از دریافت تأییدیه ها و گواهی های خواسته شده، برچسب سرویس مدرسه بر روی شیشه خودرو نصب خواهد شد و راننده و خودروی مورد تأیید می تواند در جابه جایی دانش آموزان فعالیت کند.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه، از مديران مدارس و همچنين والدين خواست كه براي جابه‌جايي فرزندان خود از سرويس‌هاي معتبر و داراي برچسب استفاده كنند.
 
سلیمانی یادآورشد: سازمان تاکسیرانی با همکاری اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور برای اولین بار سامانه‌ای راه‌اندازی کرده است، تا والدین بتوانند در صورت نیاز با نصب اپلیکیشن مربوطه ،سرویس و مسیر حرکت رفت و برگشت  آنرا  از درب منزل تا مدرسه رصد نمایند که البته این امر مستلزم ثبت اطلاعات والدین و دانش آموزان در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی ) به نشانی irtusepand.irمی باشد.
 
وی با اشاره به اینکه اطلاعات تمام راننده‌ها در این سامانه به صورت پرونده الکترونیک ثبت و در اختیار تاکسیرانی قرار دارد، افزود: با  ثبت این اطلاعات ، سوء پیشینه راننده ، آزمایش عدم اعتیاد ، معاینه فنی خودروها  و.....وارد سامانه می‌شوند و امکان کنترل هم از لحاظ امنیت و ایمنی و هم از نظر صلاحیت به صورت الکترونیک مهیااست.
 
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: رانندگان در این سامانه دارای پروفایل کاملی از اطلاعات شامل شماره تلفن، آدرس، عدم اعتیاد و سوء پیشینه و... هستند.
 
به گفته سلیمانی آموزش و پرورش نیز صرفا شرکت هایی را به رسمیت می‌شناسد که مجوز سازمان تاکسیرانی را دارند. بنابراین تاکسیرانی به عنوان دبیر کارگروه ماده 18وظیفه سطوح تشخیص صلاحیت و صدور مجوزها را برعهده دارد.
 
انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.