فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اهدا ۷ قطعه شی تاریخی در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ نور علی چوگانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی- فرهنگی و جلب مشارکت‌های اجتماعی ۷ قطعه شی تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت اهدا شد.

وی با بیان اینکه در بین این اشیاء ۴ عدد ظرف سفالی، ۲ عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی به چشم می‌خورد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی‌های لازم مانع از خروج این قبیل آثار از استان و حتی کشور شود.

سرهنگ چوگانی با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری‌های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است، تصریح کرد: افزایش کشفیات قاچاق اشیاء عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری‌های غیرمجاز در مناطق باستانی این خطه نمی‌باشد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید براینکه کارکنان این یگان با همکاری نیرو‌های امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته تمامی محوطه‌های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند، خاطرنشان کرد: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیاء عتیقه جرم محسوب و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ی

کشف اشیا عتیقه در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار