وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که از صبح امروز (یکشنبه 18 سنبله/ شهریور) بعد از ظهر، ۱۳ تن بر اثر شلیک های هواداران شهید احمدشاه مسعودزخمی شده و به مراکز درمانی کابل انتقال یافته اند

دستکم 13 زخمی در تیراندازی هواداران «مسعود» در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که برخی از هواداران رهبران جهادی و احمد شاه مسعود در کابل با برگزاری ختم قرآن کریم و خیرات و راه اندازی نمایشگاه خواسته اند از «هفته شهید» تجلیل کنند، شماری دیگر کاروان هایی را در جاده های کابل راه اندازی کرده  و با شلیک های هوایی خواسته اند از هفته شهید و سالگرد ترور احمد شاه مسعود تجلیل کنند.

وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که از صبح امروز (یکشنبه 18 سنبله/ شهریور) بعد از ظهر، ۱۳ تن بر اثر شلیک های هواداران شهید احمدشاه مسعودزخمی شده و به مراکز درمانی کابل انتقال یافته اند.

این اقدامات از سوی مقام های ارشد دولتی و مسئولان بنیاد مسعود نکوهش شده است. همزمان در محفل بزرگداشت از هفته شهید در خیمه لویه جرگه کابل، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: «اگر تجلیل از هفته شهید راه بندان، فیر هوایی و هیاهو باشد، روح شهدا به ویژه احمدشاه مسعود آرام نمی باشد. وقتی در نتیجه فیر هوایی، مردم ناآرام شوند، خود ترور دوم شخصیت آمر صاحب است.»

در این مراسم همچنین حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین نیز شرکت داشت و با تاکید بر سخنان عبدالله عبدالله گفت که امیدوار است در سال آینده در هفته شهید، به جای شلیک گلوله، گل هدیه دهیم.
 
امروز (یکشنبه 18 سنبله/ شهریور) سالروز ترور احمد شاه مسعود، ملقب به «قهرمان ملی» افغانستان است. امروز در افغانستان به همین مناسبت تعطیل عمومی اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار