وزیربهداشت گفت: با تفویض اختیارات صورت گرفته توسط دولت، وزارت بهداشت نمی‌تواند نیروی جدیدی در حوزه بهداشت و سلامت استخدام یا جذب کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسن قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت یکشنبه شب در سفر به شهرستان مهاباد در آیین افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: با تفویض اختیارات صورت گرفته توسط دولت، وزارت بهداشت نمی‌تواند نیروی جدیدی در حوزه بهداشت و سلامت استخدام یا جذب کند.

استخدام نیرو در اختیار وزارت بهداشت نیست/مهاباد می‌تواند یکی از قطب‌های پزشکی غرب کشور باشد

وی ادامه داد: با شروع تحریم‌ها توسط مسئولین ضدایرانی دولت آمریکا فشار زیادی به دولت و کشور وارد شد با این حال تمام تلاش دولت و مسئولین بهبود اوضاع و پیشرفت و توسعه بوده و مردم صلح طلب ایران نیز به خوبی به آن واقفند.

وزیر بهداشت افزود: تمام فکر و ذکر دولت ،خدمت به مردم است، زیرا این اتفاق بالاترین کارهاست.

قاضی زاده هاشمی  گفت: تمام تلاش من جبران نقیصه‌ها و عقب ماندگی ها در حوزه سلامت و درمان مردم است با این حال هرگز دنبال وعده دادن نیستم که شاید قادر به انجام تعهدمان نباشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: استاندار آذربایجان‌غربی و رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان به عنوان نمایندگان دولت تمام تلاششان بهبود اوضاع و شاخص‌های سلامت در تمام نقاط استان بالاخص مهاباد است و بر این واقفند که مهاباد به یکی از قطب‌های بهداشت و حوزه سلامت غرب کشور تبدیل شود.

وزیر بهداشت افزود: بابت کمبود نیرو، با توجه به تفویض اختیارات به دستگاه‌های دیگر، وزارت بهداشت نمی‌تواند نیرو‌های حوزه بهداشت و سلامت را استخدام کند و استخدام این نیرو‌ها نیز از درآمد‌های بیمارستان‌هاست ضمن اینکه بیمه‌ها به عنوان بخش مهمی از هزینه‌های پرداختی به بیمارستان‌ها تاخیر‌های زیادی داشته و شاهد ایجاد مشکلات زیادی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: ظرف قانون بیمه باید ظرف ۱۵ روز ۶۰ درصد مبلغ را پرداخت و تا ۳ ماه کل مبلغ را تسویه کند، ولی شاهد هستیم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وزیر بهداشت بیان کرد: با افتتاح این کلینیک، کلنگ زنی بیمارستان جنرال و تعیین تکلیف مرکز آموزش عالی سلامت، شاهد رشد شهرستان مهاباد از نظر شاخص‌های سلامت باشیم ضمن اینکه باید قدم‌های محکمی برای بهتر شدن اوضاع برداریم.

کلنگ بزرگترین بیمارستان جنرال جنوب استان در مهاباد به زمین زده شد

بزرگترین بیمارستان جنرال جنوب استان آذربایجان غربی با ۳۵۰ تخت بیمارستانی و در زمینی به مساحت ۸ هکتار در شهرستان مهاباد با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت کلنگ زنی شد.

این بیمارستان شامل، بخش‌های بستری عمومی، اتاق‌های عمل، تخت‌های LRD، اورژانس، درمانگاه عمومی و دیالیز خواهد بود.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در آیین کلنگ زنی این بیمارستان گفت: امیدوارم بتوانیم با احداث این پروژه‌ها، عدالت در بین همه مردم رعایت شده و به طور یکسان و برای همه اقشار جامعه خدمات ارائه شود و دولت تدبیر و امید در این مورد و حوزه سلامت و بهداشت تلاش زیادی را انجام داده و دولت امیدوار است بخشی از مشکلات مردم را حل کند.استخدام نیرو در اختیار وزارت بهداشت نیست/مهاباد می‌تواند یکی از قطب‌های پزشکی غرب کشور باشد

احداث بزرگترین بیمارستان جنرال جنوب استان آذربایجان‌غربی

وزیر بهداشت در مهاباد از پیش‌بینی بودجه احداث بزرگترین بیمارستان جنرال جنوب استان آذربایجان‌غربی در بودجه سال ۹۷ خبرداد.

 حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در آیین کلنگ زنی بزرگترین بیمارستان جنرال جنوب استان آذربایجان غربی در مهاباد گفت: مهم‌ترین پروژه در سفر به شهرستان مهاباد، کلنگ زنی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابه این شهرستان بود که امیدوارم با اتمام عملیات احداث آن شاهد رشد و توسعه شاخص سلامت در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه در بودجه سال ۹۷ پیش‌بینی شده و باید اعتبارات آن تامین و عملیات ساخت آن در نیمه دوم سال آغاز شود.

وی افزود: مجوز مجتمع آموزش عالی سلامت مهاباد با پیگیری محمودزاده نماینده مهاباد بزودی صادر خواهد شد تا شاهد یک مجموعه آموزشی در زمینه بهداشت و سلامت باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.