با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ احداث بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی بوکان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه برنامه های خود در آذربایجان غربی به شهرستان بوکان سفر کرد و در جریان مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفت.

یکی از برنامه های وزیر بهداشت در این شهرستان گلنک زنی بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی بوکان بود که با درخواست مردم و برای ارتقای شاخص‌های سلامت شهرستان بوکان هنگام کلنگ زنی بیمارستان،قاضی زاده هاشمی خواسته ی مردم بوکان را اجابت کرد و گفت: این بیمارستان بر مبنای ۲۰۰ تخت خواب احداث و اجرا خواهد شد.

اختصاص بیش از ۳ میلیارد دلار ارز برای تامین دارو

وی ادامه داد:۳ و نیم میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حال حاضر شرکت‌های خصوصی اقلام و تجهیزات مورد نیاز را خریداری می‌کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ۱۲ هزار نوع قلم انواع دارو در کشور عرضه می‌شود و برخی مسائل در این خصوص به بلاتکلیفی ارز مربوط است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی هم بعد از کلنگ زنی به مردم بوکان قول داد: این بیمارستان با ۲۰۰ تخت احداث و دغدغه مردم این شهرستان را برطرف کند.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در آیین کلنگ زنی این بیمارستان گفت: این بیمارستان یک بار در سال ۷۵ توسط رییس جمهور وقت کلنگ زنی شد که متاسفانه تا به امروز حرکتی بابت احداث آن صورت نگرفت، ولی این بار تمام تلاش و برنامه ریزی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان احداث آن در سریع‌ترین زمان ممکن خواهد بود.

محمد عباسی مدیر شبکه بوکان هم در مورد این بیمارستان گفت: این بیمارستان ابتدا قرار بود ۱۰۰ تخت خوابه باشد، ولی با قول وزیر قرار شد نقشه‌ها و عملیات ساخت براساس بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابه صورت گیرد تا با ساخت این بیمارستان، تعداد تخت‌های بیمارستانی شهرستان بوکان به ۴۵۰ تخت افزایش و سرانه تخت بیمارستانی بوکان به حد استاندارد خواهد رسید.
 
انتهای پیام/م
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.