دومین جلسه ستاد باز آفرینی شهرستان بیرجند صبح امروز در شهرداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛رونقی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیرجند صبح امروز در دومین جلسه ستاد باز آفرینی شهرستان بیرجند گفت:احیای نقش مساجد در مسئله  بازآفرینی بسیار مهم بوده و در طول تاریخ،مساجد به عنوان کانون های اصلی عمل کرده اند و امروزه نیز دارای ظرفیت های خوبی نظیر کتابخانه هستند.

وی افزود:تاکنون 9 مسجد با ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی بسیار خوب در شهرستان بیرجند شناسایی شده است.

رونقی در خصوص بافت های فرسوده نیز گفت:یکی از مشکلات جدی در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی مباحث ترافیکی است که شهرداری در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است و همچنان پروژه هایی را در دست اجرا داریم از جمله پروژه خیابان جمهوری،اتصال بلوار شعبانیه به بافت مجاور و تسهیل عبور و مرور در خیابان 17 شهریور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیرجند افزود:خیابان 17 شهریور جزء محلات هدف و در اولویت است.

وی اظهار کرد:از دیگر مباحث،کمک به بازآفرینی شهر بیرجند با نگاه ویژه است زیرا این شهر ساختار خاصی دارد.

جاوید شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت:از 100 میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری،40 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و 60 میلیارد تومان صرف هزینه های جاری می شود و با این حساب عمده بودجه به محلات اختصاص داده شده که در خیابان 17 شهریور عملیات جدول گذاری انجام شده است.

وی افزود:پروژه پل موسی ابن جعفر 98 درصد پیشرفت داشته است و حدود 40 هزار متر مربع پیاده راه سازی در خیابان جمهوری و حکیم نزاری اجرا کرده ایم و همچنین در محدوده مهرشهر 17 هزار متر مربع پارک احداث شده و شهرداری در خیابان حکیم نزاری پارکینگ طبقاتی را تعریف و به آن تسهیلات اختصاص داده شده است.

قلی زاده مدیر کل دفتر نظارت بر امور اجرایی نیز بیان کرد:فلسفه تشکیل این ستادها ایجاد وحدت رویه بوده است و این جلسات در شهرستان ها باید به صورت منظم تشکیل شود و شهرداری ها جنبه دبیرخانه ای موضوع را دارند.

وی گفت:یکی از مباحثی که در عرصه ی باز آفرینی شهر بیرجند از آن غافل هستیم بحث هویتی است زیرا این شهر از پتانسیل بالایی برخوردار است .

قلی زاده افزود:درمورد تسهیلات به بافت محلات،توافقاتی با بانک مسکن داریم.

ناصری فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت:برنامه بازآفرینی باید با صنعت آمایش منطقه ای و شهر همکاری داشته باشد.

وی افزود:با توجه به اینکه استان خراسان جنوبی به شدت مهاجر پذیر است باید به بهسازی نقاطی از شهر که مدنظرمان است کمک کنیم.

انتهای پیام/غ

اختصاص 100 میلیارد تومان بودجه به شهرداری بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.