مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز خود با اکثریت آرا موافقت کرد تا پیمان امنیتی افغانستان ـ آمریکا بازنگری شود.

مجلس افغانستان با اکثریت آرا خواستار بازنگری پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان افغانستان در نشست امروز خود با اکثریت آرا موافقت کرد تا پیمان امنیتی افغانستان ـ آمریکا بازنگری شود.

در نشست امروز مجلس افغانستان ابتدا ۲۰ نماینده پیشنهاد کردند تا پیمان امنیتی واشنگتن ـ کابل بازنگری شود که سایر نمایندگان با اکثریت مطلق آرا با این پیشنهاد موافقت کردند.

همایون همایون، معاون اول مجلس گفت که این پیمان در ابتدا نیز با عجله از سوی مجلس تایید شد و حالا مشخص شده که هیچ فایده ای برای تامین امنیت در کشور ندارد.

با موافقت مجلس افغانستان برای بازنگری پیمان امنیتی، اکنون کمیسیون‌های امور دفاعی و روابط خارجی پارلمان باید این پیمان را یک بار دیگر بررسی کنند و پس از انجام بررسی‌ها لغو یا تطبیق آن را به مجلس پیشنهاد کنند.

معاون اول مجلس در این مورد گفت: کمیسیون‌های موظف پس از انجام بررسی‌هایش تطبیق یا لغو این پیمان را باید به نمایندگان مردم پیشنهاد کنند.

این تصمیم مجلس پس از آن اتخاذ شد که نمایندگان مردم از وضعیت بد امنیتی و عدم همکاری نیروهای آمریکایی با سربازان افغان شکایت داشتند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.