اتحادیه خلبانان بلژیک اعلام کرد از همه خدمه کابین هواپیما‌های شرکت رایان ایر درخواست شده است بیست و هشتم سپتامبر در پنج کشور اروپایی اعتصاب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه خلبانان بلژیک روز پنجشنبه اعلام کرد از همه خدمه کابین هواپیما‌های شرکت ایرلندی رایان ایر درخواست شده است بیست و هشتم سپتامبر در پنج کشور اروپایی اعتصاب کنند.

ایو لامبو، مسئول کنفدراسیون اتحادیه‌های مسیحی بلژیک CNE/LBC که اتحادیه خلبانان را نیز شامل می‌شود، روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل خدمه کابین هواپیما‌های شرکت ارزان قیمت ایرلندی رایان ایر را دعوت کرد بیست و هشتم سپتامبر در پنج کشور اروپایی بلژیک، هلند، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال اعتصاب کنند.

 لامبو افزود: متاسفانه مذاکرات بدون هیچ نتیجه‌ای ادامه دارد. آن‌ها (مسئولان شرکت رایان ایر) سال ۲۰۲۲ را برای تغییر قرارداد‌ها و تبدیل آن‌ها به قرارداد‌های ملی تعیین کرده اند، اما این تاریخ برای ما خیلی دیر است و ما خواستار آن هستیم که این اتفاق در سال ۲۰۱۹ بیفتد.

در اعتصاب قبلی که دهم اوت گذشته در اوج تعطیلات تابستانی در پنج کشور اروپایی یادشده صورت گرفت، چهارصد پرواز لغو شد و بیش از پنجاه و پنج هزار مسافر سرگردان شدند.

 فعالان صنفی هشدار داده اند مادام که مسئولان شرکت هواپیمایی رایان ایر پیشنهاد‌های خود را در زمینه حقوق و شرایط کار بهبود نبخشند، احتمال فراخوان‌های جدید برای اعتصاب وجود دارد.

به دعوت اتحادیه خلبانان آلمان و همچنین اتحادیه پرسنل تجاری «وردی» اعتصابی ۲۴ ساعته از روز چهارشنبه ساعت یک به وقت گرینویچ در میان کارکنان و خدمه پرواز شرکت رایان ایر به اجرا گذاشته شد.

مکنی جاکوبز، مدیر بخش بازاریابی شرکت رایان‌ ایر ساعتی قبل از کنفرانس مطبوعاتی مسئول کنفدراسیون اتحادیه‌های مسیحی بلژیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت لغو شمار محدودی از پرواز‌های خود را پیش بینی کرده و معتقد است، اعتصاب به شکست منجر خواهد شد.

مدیر بخش بازاریابی رایان‌ ایر پیشتر نیز هشدار داده بود اگر تهدید‌ها برای اعتصاب ادامه داشته باشد، مقامات شرکت اقدام به کاهش فعالیت‌های خود در آلمان خواهند کرد و به ویژه در برخی فرودگاه‌های فرعی آلمان که زمستان هر سال شرکت با زیان‌هایی روبرو می‌شود، برخی مشاغل را هم برای خلبانان و هم برای خدمه پرواز حذف خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار