رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت:پرداخت مطالبات پایان خدمت بازنشستگان در امسال اولویت اول ما نیست و اولویت نخست ما مطالبات سال ۹۶ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: در حال حاضر بودجه سال آینده در حال تدوین است و در آذرماه باید بودجه از طرف دولت به مجلس تقدیم شود و هدف این است که این اتفاق به موقع بیفتد.

وی افزود: براساس تجربه استان، متاسفانه در سال‌های قبل پیگیری‌ها بعد از ارائه بودجه اتفاق می‌افتاد و امسال تاکید بر این است که مدیران با جدیت مطالب را پیگیری کنند تا از ظرفیت‌های بودجه سال آینده و از ظرفیت زمانی موجود استفاده کنیم.

رودری با اشاره به ظرفیت‌های بودجه سال جاری تصریح کرد: بودجه، برنامه یک ساله دولت است و نباید قانون بودجه را فقط در موارد ابلاغی در نظر بگیریم و باید همه ظرفیت‌ها در گام اول احصاء و استفاده شود.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت استان کرمان عضو دو کمیسیون بودجه منطقه‌ای و کمیسیون تلفیق است و در زمینه بودجه ۹۸ موارد پیشنهادی از دستگاه‌ها خواسته شده و تاکنون پیشنهادات خیلی خوبی جمع بندی شده که اعلام کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه اظهار کرد: در بودجه امسال در حوزه اعتبارات هزینه‌ای تاکنون همه موافقت نامه‌ها مبادله شده و بحث استقرار بودجه ریزی عملیاتی از سال گذشته مورد تاکید واقع شده و کار ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: در بخش هزینه‌ای بودجه امسالِ استان کرمان تاکنون تخصیص ۴۲ درصدی داشته ایم که ۱۹۷ میلیارد تومان بوده و ۱۶۷ میلیارد تومان آن فقط پرداخت حقوق و مزایاست.

رودری گفت: باید در ۶ ماهه ۵۰ درصد تخصیص می‌داشتیم که ۸ درصد کسری داریم و درخواست داریم مدیران استان مدیریت کرده و تا پایان سال که اثر تراکمی کسری‌ها بیشتر می‌شود، تلاش کرده و کسری را جبران کنیم.

وی تصریح کرد: عدد اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای بودجه امسال استان بیش از یک هزار و ۶ میلیارد تومان است که در تخصیص‌ها وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم و سرجمع تخصیص‌ها حدود ۴۳ درصد معادل ۶۹۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: خوشبختانه بدهی بابت سنوات قبل به دستگاه‌های استانی نداریم و همه پرداخت شده و تعهدات باقی مانده مربوط به سال قبل و حدود ۲۱ میلیارد تومان است که در ردیف ملی مربوط به پاداش پایان خدمت دیده شده و این قول داده شده به زودی ابلاغ این ردیف را نیز داشته باشیم.

رودری با بیان اینکه ۸ میلیارد تومان نیز مربوط به ماده مرخصی است که همه آن نیز دیده شده و تخصیص داده خواهد شد تصریح کرد: تعداد بازنشستگان امسال نیز ۳۴۳ نفر توسط دستگاه‌ها اعلام شده که افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل دارد و در حال پیگیری تامین اعتبار از مرکز هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: باید در ۶ ماهه ۵۰ درصد تخصیص می‌داشتیم که ۸ درصد کسری داریم و درخواست داریم مدیران استان مدیریت کرده و تا پایان سال که اثر تراکمی کسری‌ها بیشتر می‌شود، تلاش کرده و کسری را جبران کنیم.
انتهای پیام/ی

تعداد بازنشستگان امسال  ۳۴۳ نفر توسط دستگاه‌ها اعلام شد

برچسب ها: اخباراقتصادی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار