مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی از تقویت مهارت‌های حرکتی و تمرینات ذهنی و شناختی برای نوآموزان خبر داد.

تقویت فعالیت‌های حرکتی در نوآموزان پیش دبستانی/ برنامه‌های آموزشی نظام‌مند می‌شودرخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای کیفیت بخشی به دوره  پیش دبستانی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال این دوره به رسمیت شناخت شده است و سیاست گذاری برای آن در نظر گرفته باید این فرایند‌ها در این دوره آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: هشت استان را به عنوان پایلوت برای کیفیت‌بخشی و نظارت بر فعالیت‌ها در نظر گرفتیم تا برنامه‌هایی در نظر گرفته شده را در این استان‌ها بررسی کنیم.

فضلی با اشاره به اینکه تفاوت‌های فردی کودکان دیرآموز یکی از فرایند‌هایی است که تاکنون به آن توجه زیادی داشته گفت: امسال علاوه بر این برنامه، سه محور سند تحول بنیادین و تمرکز بر مهارت‌های حرکتی را به طور جدی دنبال کنیم.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی افزود: افزایش مهارت‌های حرکتی و تربیت بدنی صرفا محدود به فضای باز نمی‌شود و می‌توان در محیط‌های بسته‌ هم مهارت‌های ذهنی و شناختی را تقویت کرد که  امسال در کلاس‌های پیش دبستانی به آن می‌پردازیم.

وی از همکاری با معاونت تربیت بدنی  خبر داد و گفت: سعی داریم در برنامه‌های آموزشی پیش دبستانی حداکثر استفاده را از فعالیت‌های حرکتی برای نوآموزان در نظر بگیریم.

نهایی شدن تدوین برنامه آموزشی پیش دبستانی

فضلی درباره ساماندهی به برنامه آموزشی این دوره گفت: متولی اصلی این بخش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است و اکنون در حال نهایی کردن برنامه آموزشی پیش دبستانی است که در آن توازن و هماهنگی اهداف مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به اینکه در این دوره 11 هدف برای نوآموزان در نظر گرفته شده است گفت: تا به حال محتوای استان‌ها از طریق سازمان پژوهش بررسی می‌شد تا با اصول در نظر گرفته شده انطباق داشته باشد اما اشکال این برنامه ریزی نداشتن سهم مخصوص به هر کدام از این اهداف بود.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها باید متوازن باشد یعنی بخشی از برنامه‌ها به فعالیت‌های گروهی، بخشی به فعالیت‌های فردی، بخشی به فعالیت‌های فکری و مواردی دیگر از این دست اختصاص یابد.

فضلی با تأکید بر اینکه امسال توجه به هویت در نوآموزان پیش دبستانی مورد توجه قرار دادیم تصریح کرد: این موضوع از مهمترین فعالیت‌هایی است که در سال تحصیلی  جدید به آن می‌پردازیم و در آبان و آذر ماه هم همایش ملی برای توجه به هویت بخشی و شکل گیری شخصیت نوآموزان پیش دبستانی با این رویکرد برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار