رئیس سازمان نوسازی مدارس از تأمین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت مدارس شهری در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

تأمین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت مدارس شهری کرمانشاه/ تحویل ۴۳ مدرسه نوساز روستایی در مناطق زلزله زدهمهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های این سازمان برای برپایی کلاس‌های درس دانش آموزان مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: بعد از وقوع زلزله در کرمانشاه اداره کل این استان بلافاصله برای برپایی کلاس‌های درس اقدام کرد و پس از بررسی شرایط برنامه ریزی برای ساخت 43 مدرسه روستایی و 25 مدرسه شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف کرمانشاه  از جمله در منطقه سرپل ذهاب که مرکز وقوع زلزله بود، ساخت مدرسه در حال انجام است و  هیچ مدرسه کانکسی برای مهر 97 نداریم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه 43 مدرسه روستایی تا بازگشایی مدارس تحویل داده می‌شوند، گفت: ساخت مدارس شهری به دلیل زیربنای بالا که معمولا بین 15 تا 17 کلاس دارند، نیازمند فاصله زمانی بین یک تا یک سال و نیم هستند بنابراین برخی از این مدارس برای مهر آماده بهره برداری هستند و برخی دیگر به مرور زمان احداث می‌شوند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه سرعت ساخت مدارس شهری قابل توجه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیرا قیمت‌ها نوسانات زیادی داشته است، باعث شد تا قدری از سرعت کار کاسته شود و اگر چنین شرایطی وجود نداشت، تا اول مهر ماه تمامی طرح‌ها را بهره برداری می‌کردیم، اما اکنون هم مدارس شهری در مرحله سفت کاری قرار دارند.

تمامی مدارس کرمانشاه نوسازی و بازسازی می‌شوند

وی اظهار کرد: بر اثر زلزله 78 مدرسه تخریبی در کرمانشاه داشتیم و علاوه بر این برخی مدارس این استان هم نیازمند نوسازی و بازسازی بودند که با توجه به این شرایط اکنون با کمک خیرین، ساخت بیش از 200 مدرسه نوساز را در کرمانشاه در دستور کار قرار دادیم یعنی از این فرصت استفاده کردیم تا تمامی مدارس این استان را در شرایط مطلوبی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

رخشانی مهر درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های عمرانی، گفت: حدود 50 میلیارد تومان از محل نوسازی مدارس برای ساخت مدارس شهری اعتبار در نظر گرفته شده است همچنین برای ساخت مدارس روستایی، خیرین مدرسه ساز کمک قابل توجهی داشتند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در منطقه ثلاث باباجانی 15 طرح، در منطقه دالاهو 10طرح، سرپل ذهاب 22 طرح، قصر شیرین 3 طرح و گیلانغرب 9 طرح برای مهر 97 افتتاح می‌شود که مجموعا 176 کلاس درس است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌هایی در مناطق روستایی زلزله زده هم داریم،  بیان کرد: در منطقه ثلاث باباجانی یک طرح، در منطقه دالاهو یک طرح، سرپل ذهاب 6 طرح، قصر شیرین یک طرح و گیلانغرب 6طرح برای مهر 97 افتتاح می‌شود که مجموعا 80 کلاس درس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار