رئیس اجرائی دولت افغانستان ضمن تاکید بر بازگشایی مراکز انتخاباتی توسط معترضین گفت: کمیسیون انتخابات باید نگرانی های احزاب سیاسی را برطرف کند.

 

عبدالله: کمیسیون انتخابات باید نگرانی های احزاب سیاسی را برطرف کند/ با استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات موافقمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز (دوشنبه 26 سنبله) در نشست شورای وزیران گفت: معترضین انتخاباتی باید دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات را بازگشایی کنند و از سوی دیگر، کمیسیون انتخابات نیز باید نگرانی های احزاب سیاسی را برطرف کند.

وی در واکنش به مسدود کردن دفاتر کمیسیون مستقل انتخابات در برخی از ولایت ها از سوی هواداران ائتلاف بزرگ ملی افغانستان گفت: این کار هیچ‌ کمکی به شفافیت در انتخابات نمی کند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان خواستار بازگشایی دفاتر کمیسیون انتخابات در این ولایت ها شد و تاکید کرد: کمیسیون انتخابات مسئولیت دارد  نگرانی‌های احزاب و جامعه مدنی را برطرف کند؛ شفافیت انتخابات نگرانی تمام مردم افغانستان است و کمیسیون باید در این مورد پاسخگو باشد.

عبدالله افزود: من با استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات موافق هستم و در این خصوص  اقداماتی نیز صورت گرفته است اما اگر در نحوه عملی کردن آن اختلافی وجود دارد که باید با بحث و گفتگو حل شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار