یادمان های انقلاب بر دیوارهای همدان حک می شود

معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: عملیات طراحی و تصویرسازی یادمان های انقلاب و تمثال شهدا، بر دیواره های سطح شهر آغاز شد.

یادمان های انقلاب بر دیوارهای همدان حک می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهردار همدان اظهار داشت: این طرح با انجام فراخوان دیوارنگاری شهری و با همکاری استادان، صاحب نظران و هنرمندان ملی با موضوع مرمت آثار و پرتره نگاری‌ از یادمان های انقلاب در همدان آغاز شد.

وی اضافه کرد: برخی نقاشی های دیواری شهدای انقلاب و دفاع مقدس با گذشت سال ها دچار فرسایش و تخریب شده و نیاز به مرمت و بهسازی داشتند که در همین راستا از هنرمندان و استادان برجسته خواسته شد با حفظ محتوا و موضوع آثار نسبت به ارایه ایده های بهتر اقدام کنند.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنرمندان برگزیده در قالب چهار گروه شروع به اجرای نقاشی دیواری در شهر کرده‌اند و پس از اجرای طرح ها طبق رای هیات داوران به سه اثر منتخب جوایزی اهدا می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود نقاشی تصویر شهدا در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان مهر ماه سال جاری به اتمام برسد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان هدف از اجرای این طرح را نوسازی، ساماندهی و بازطراحی آثار دیواری شهر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با چهره شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد.
انتهای پیام/ د

نقش یادمان های انقلاب بر دیوارهای همدان

 

برچسب ها: دیوارنگاری ، یادمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار