واحد بازتوانی بیمارستان قلب شیراز با مشارکت دو خیر عرصه سلامت، به یک دستگاه Power Breathe مجهز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحیم ولی بیگی و محمدحسن حمیدی، دو خیر عرصه سلامت هستند که با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات رسانی به بیماران یک دستگاه Power Breathe را به واحد بازتوانی این بیمارستان اهداء کردند.
دستگاه Breathe Power یک تقویت کننده عضلات تنفسی است که در تقویت قدرت و استقامت عضلات تنفسی کاربرد دارد.

عظیمه دهقانی متخصص پزشکی ورزشی بیمارستان قلب الزهرا (س) تنگی نفس را یکی از علائم آزار دهنده در بیماران با مشکلات قلبی ریوی معرفی کرد و افزود: تنگی نفس مهمترین دلیل ناتوان کننده سایر اندام‌ها در این گونه از بیماران است.

وی تصریح کرد: با وجود حجم طبیعی ریه در این افراد عضلات تنفسی، با سرعت بیشتری خسته می‌شوند و بدن برای تامین اکسیژن لازم و حفظ حیات فرد، از واکنشی به نام سرقت استفاده می‌کند که خون خود را از عضلات محیطی از جمله دست‌ها و پا‌ها را به سمت عضلات تنفسی هدایت می‌کند.

دهقانی با بیان اینکه کم خونی حاصل از این فرآیند سبب محرومیت اکسیژن و مواد غذایی برای دست‌ها و پا‌ها می‌شود، ادامه داد: در نهایت فرد دچار ضعف بدنی شده و از توان کافی برای انجام امور روزمره برخوردار نیست.

متخصص پزشکی ورزشی این مرکز با اشاره به اینکه معاینه و درمان اختلالات عضلات تنفسی برای نخستین بار در واحد بازتوانی بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز انجام می‌شود، اضافه کرد: دستگاه Power Breathe این امکان را فراهم می‌کند تا علاوه بر اندازه گیری قدرت عضلات تنفسی، عملکرد و توان آن را افزایش دهد.

دهقانی اظهار کرد: توانایی تنفسی بیماران پس از گذراندن دوره یک ماهه از این ورزش‌ها در حدود ۳۳ درصد افزایش یافته و باعث می‌شود، این عضلات در ورزش خسته نشوند که در نتیجه ظرفیت قلبی ریوی این بیماران افزایش می‌یابد و فرد می‌تواند با توان بالایی به انجام امور شغلی و روزمره خود بپردازد.

انتهای پیام/ن

اهداء یک دستگاه تقویت کننده عضلات تنفسی به بیمارستان قلب الزهرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار