فرماندار اردکان گفت: به‌ واسطه تلاش‌های دولتمردان مختلف در سال‌های پس از انقلاب، این شهرستان در زمینه توسعه زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی پیداکرده است.

هادی مقیمی فرماندار اردکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛  گفت: به‌ واسطه تلاش‌های دولتمردان مختلف در سال‌های پس از انقلاب، شهرستان اردکان درزمینه توسعه زیرساخت‌ها وضعیت مناسبی پیداکرده است.

 مقیمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آب، همواره جزو اولویت‌های استان و شهرستان اردکان بوده است و در سال‌های اخیر علاوه بر مخازن زمینی ۳۵ هزار مترمکعبی، مخزنی زمینی به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و ۲ باب مخزن هوایی به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب در حال ساخت است.

وی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به بحث عمران روستایی گفت: خوشبختانه تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار شهرستان دارای طرح هادی روستایی هستند و در روستاها، ۱۲ خانه بهداشت و ۴ مرکز خدمات روستایی احداث شده است.

مقیمی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم است و در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به همت دولت‌های مختلف، علاوه بر ساخت و تجهیز بیمارستان ضیایی اردکان با ۱۸۴ تخت مصوب، احداث بیمارستان تخصصی دکتر فرزان آغاز شده و نیز پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان ضیایی و تأمین اجتماعی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از وجود ۵ مرکز جامع سلامت شهری و یک مرکز خدمات شهری - روستایی در شهرستان اردکان خبر داد.

هادی مقیمی در خصوص شاخص زیرساختی برق گفت: تعداد مشترکان برق در شهرستان اردکان در ابتدای انقلاب اسلامی، ۴ هزار انشعاب آن‌هم صرفاً در شهر اردکان بوده است؛ اما امروزه بیش از ۴۷ هزار و ۲۰۰ مشترک برق در کل روستا‌ها و شهر‌های شهرستان وجود دارد.

وی افزود: در بحث گاز، تاکنون ۹۸ درصد از مناطق شهری اردکان و بیش از ۸۳ درصد روستا‌ها مشترک گاز هستند و تنها در بخش خرانق، مشکل گاز وجود دارد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته و با تأکید استاندار و نماینده، این بخش نیز به شبکه گاز سراسری خواهد پیوست.

وی توسعه سواد و باسوادی در جامعه را از مهم‌ترین اقدامات دولت‌ها و نظام در سال‌های اخیر دانست و گفت: درحالی‌که تنها درصد کمی از مردم پیش از انقلاب از نعمت آموزش بهره‌مند بودند امروزه بیش از ۱۱۰ آموزشگاه در شهرستان وجود دارد و بالغ‌بر ۱۹ هزار دانش‌آموز دراردکان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ی

زیرساخت‌های شهرستان اردکان در دولت‌های مختلف پس از انقلاب توسعه یافته است

برچسب ها: دولت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار