مدیرکل کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای ۱۳ حوزه آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب تا پایان امسال در ۱۰ شهرستان مازندران خبرداد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، ابوالقاسم حسین پور مدیرکل کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۳ حوزه آبخیزداری در ۱۰ شهرستان مازندران تا پایان امسال تحت پوشش کنترل سیلاب و آبخوانداری قرارمی گیرند.

وی به دغدغه بیش از پیش عموم مردم نسبت به مسائل مرتبط با منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: عرصه‌های کم نظیر و اکوسیستم طبیعی مازندران با توجه به اهمیتی که نسبت به مناطق دیگر دارد باید در اولویت قرار بگیرد.

حسین پور افزود: توجه به آب، فرسایش خاک، احیاء و غنی سازی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، پایداری اکوسیستم و سلامت حوزه‌ی آبخیزداری ضروری است.

مدیرکل کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مازندران و گلستان را از سیل خیزترین استان‌های کشور برشمرد و گفت: ۹۰ درصد بیشترین سیل‌ها با بارش بیش از ۱۰۰ میلی متر برای مازندران ثبت شده است که تغییرات اقلیمی و افزایش شدت بارش‌ها را در پی خواهد داشت.

وی افزود: اعتبارات دولتی و تملک به این استان‌ها به صورت ویژه درنظر گرفته می‌شود.

همچنین سید محسن موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: بحث انسجام سازمانی و انجام طرح های مختلف در حوزه‌های آبخیز که شروع مناسبی برای مدیریت جامع و یکپارچه در حوزه‌های آبخیز منابع طبیعیاست .

وی به اهمیت اطلاع رسانی و جلب مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: تمام قرارداد‌های بیولوژیک آبخیزداری منعقد شده و پیمانکاران در حال اجرای طرح از جمله شناسایی و تعیین عرصه‌ها و تهیه نقشه هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری با بیان اینکه مطالعات طی ۷ تا ۱۵ سال گذشته بسته به شرایط توپوگرافی و سیل خیزی بالا انجام گرفته است، گفت: جانمایی دقیق سازه‌ها و تهیه دستورالعمل اجرایی مجدد نیاز به زمان دارد.

موسوی تاکامی افزود: بیش از ۷۰ درصد طرح های های صندوق توسعه ملی  منجربه انعقاد قرارداد شد که پیمانکاران با توجه به محدودیت زمانی نسبت به انجام طرح ها اقدام کنند.

انتهای پیام /ر

تاکید بر توجه ویژه به اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.