معاون آموزش ابتدایی گفت: در کلاس‌های با تراکم بالا امکان ارزشیابی توصیفی به طور کامل وجود ندارد و کتاب درسی از چالش‌های اصلی محسوب می‌شود.

حضور پررنگ معاونت ابتدایی برای تدوین طرح ویژه مدارس/ حجم کتاب‌های درسی دوره دبستان یک چالش استرضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حجم کتاب‌های درسی در دوره‌ ابتدایی اظهار کرد: در فرآیند آموزشی متغیر‌های مختلفی همچون شرایط رشد دانش‌آموز، سن، فضای فیزیکی و تعداد یاد‌گیرندگان بر حجم کتاب‌های درسی تاثیر گذار هستند و باید نظرات مبتنی بر این متغیرها ارائه شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برای کلاس‌هایی که با تراکم بالای دانش آموزی مواجه هستند و امکان دادن بازخورد با توجه به  ارزشیابی کیفی-توصیفی  وجود ندارد, حجم کتاب‌های درسی یک چالش محسوب می‌شود که کم یا زیاد شدن آن  باید مبتنی بر عوامل یاد شده و پژوهش های علمی  شد.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه بررسی حجم کتاب‌های درسی فرآیندی بسیار مهم تلقی می‌شود، گفت: این موضوع باید با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت حضور فعال معاونت ابتدایی در تدوین کتاب های درسی این دوره

حکیم‌زاده از حضور فعال در روند تهیه کتاب‌های درسی ابتدایی خبر داد و اظهار کرد: طی مکاتبه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش داشته‌ایم درخواست داده‌ایم تا حضور بیشتری در تدوین کتاب‌های ابتدایی داشته باشیم البته پیش از این، همکاری وجود داشته است اما خواهان آن هستیم که حضور معاونت ابتدایی از ابتدای فرآیند تدوین کتاب‌ها باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواستی که داشتیم جلساتی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به طور مشترک برگزار کردیم و این مسیر همکاری با راهکاری نظام‌مند ادامه پیدا می‌کند همانطور که در طراحی برنامه ویژه مدارس ارتباط تنگاتنگی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
بنده یه نظر اصلاحی داشتم در باره علوم پنجم ابتدایی ایمیل کردم به همون ایمیل اخر کتاب درسی که گفته هیچ جوابی به من ندادند برج خرداد فرستادم امسال کتاب نگاه کردم هیچ تغییری نکرده چه ارتباط تنگاتنگی دارید ؟ بعد این حجم کتاب های ابتدایی واقعا زیاده من این حرفا رو می زنم خودم آموزگارم واقعا جای تاسف داره تغییرهای ما خیلی کنده