یک کارشناس انتخاب رشته گفت: اگر داوطلبان شرایط زندگی در خوابگاه یا شهر دیگری را نداشته باشند، رشته پایین تری را در شهر خود انتخاب کنند.

مهلا دشتی، کارشناس انتخاب رشته و مشاوره شغلی گفت: در هنگام اعلام اولیه اسامی قبول شدگان مجاز به انتخاب رشته، نمره های داوطلبان به صورت نمره خام است.

دشتی ادامه داد: توصیه ما به داوطلبان این است که بر اساس رتبه کسب کرده، ۵۰ انتخاب رشته اول خود را ایده آل و بقیه را بر اساس واقعیت موجود انتخاب کنند.

این کارشناس انتخاب رشته و مشاور تاکید کرد:داوطلبان در هنگام انتخاب رشته بابد به این موضوع توجه کنند که اگر شرایط زندگی در خوابگاه و شهر دیگر را ندارند، رشته پایین تر و در شهر خودشان را انتخاب کنند.بررسی ها نشان می دهند که دانشجویان رشته های مهندسی بیشتر متقاضی تغییر رشته در هنگام تحصیل در دانشگاه هستند.

وی بیان کرد: داوطلبان باید در خصوص رشته ها تحقیق لازم را داشته باشند و موضوعاتی مانند آینده شغلی، امکان ادامه تحصیل در کشور و حتی چارت تحصیلی رشته مد نظرشان در دانشگاه را بررسی و پس از تحقیق  اقدام به انتخاب رشته کنند.

این کارشناس انتخاب رشته ادامه داد: انتخاب رشته مسیر زندگی داوطلبان را تا حدودی مشخص می کند و به نوعی حتی در آینده شغلی، ازدواج و حتی  روابط دوستانه فرد دخیل خواهد بود.

وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید به دفترچه منتشر شده توسط سازمان سنجش تسلط کافی داشته باشند و تمام اطلاعات درون این دفترچه را مطالعه کنند.

هر داوطلب برنامه های خاص خودش را در مسیر زندگی داشته و دارد و بر اساس این برنامه ها باید تمام جوانب را سنجیده و سپس به انتخاب رشته آن هم بر اساس اولویت هایش اقدام کند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
فرزندم با مدرک ارشد مهندسی وبا نمرات بالا متاسفانه پس از دو بار جابجایی در شرکتهای مختلف وبیگاری کشیدن درنهایت معازه پوشاک زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
تمام جهان کارش با مهندسی است این همه جهان پیشرفت کرده بر اساس علم مهندسی است حالا شما مهندس را کارگر می دانید کاملا انسان بی سواد هرزگو هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
متاسفانه در ایران مهندسی از بین رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
مهندس یعنی کارگر باسواد بالا و زیر دست البته فقیر و البته در کشور ما با تلاش مسولین این اتفاق افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
وقتی وارد یک کارخانه برای کار بشی بفهمند که رشته مهندسی خوندی بلایی سرت میارن که خودت بزاری بری
آخرین اخبار