معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درمراسم زنگ بازگشایی مدارس مهر و مقاومت شهربابک گفت: آموزه‌های زندگی مبتنی بر فرهنگ دینی ماست و این امر باید در آموزش و پرورش محقق شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درمراسم زنگ بازگشایی مدارس مهر و مقاومت شهربابک ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تسلیت به دلیل شهادت تعدادی از مردم اهواز و تبریک سال تحصیلی و تأکید بر اهمیت نهاد آموزش و پرورش گفت: همه دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند چرا که همه آحاد جامعه به طور مستقیم و غیر مستقیم با آن ارتباط دارند.

وی یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت جامعه را رشد آموزش و پرورش خواند و افزود: دانش آموزانی که در نهاد آموزش و پرورش رشد می‌کنند آینده جامعه را می‌سازند.

مرادی مدرسه را خانه دوم دانست و تأکید کرد: مدرسه علاوه درس‌های تئوری، مهارت‌های زندگی، محل آموزش فرهنگ دینی است.

وی با اشاره به اینکه تمام آموزه‌های زندگی مبتنی بر فرهنگ دینی ماست و این امر باید در آموزش و پرورش محقق شود بیان داشت: یک جامعه به افرادی متفکر، اندیشمند، خلاق و پویا نیاز دارد و این ویژگی‌ها را باید در مدرسه آموزش دهیم.

مرادی مشارکت والدین در مدرسه را امری ضروری دانست و افزود: پدر‌ها و مادر‌ها باید مدرسه را از خودشان بدانند.

وی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین که جز اسناد بالادستی نظام آموزش و پرورش است، به پرورش تمامی ساحت‌های آموزش و پرورش تأکید شده که مهمترین آن ساحت ارزشی، اعتقادی و اخلاقی است چرا که جامعه‌ای که فرهنگ دینی خود را باور داشته باشد آسیب نخواهد دید و در مقابل هیچ دشمنی سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

مرادی تاکید کرد: در جامعه‌ای که در مدارس آن دانش آموزان سالم و قوی تربیت شوند آن جامعه سالم خواهد بود و مسیر زندگی را به خوبی طی می‌کند.

وی با بیان اینکه با تعلیم صحیح به شناخت خالق نظام هستی که آن را به زیبایی آفریده دست می‌یابیم و با تفکر در آن عمق زیبایی آنرا درک میکنیم ابراز امیدواری کرد: خروجی مدارس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانش آموزانی خلاق، پویا، کوشا ومتخصص باشند.

انتهای پیام /ی

خروجی مدارس باید دانش آموزانی خلاق، پویا، کوشا ومتخصص باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار