معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت:برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در ایام تابستان بهترین راهبرد فروش و معرفی صنایع دستی استان به مسافران و گردشگران است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عباس زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بازارچه‌های صنایع دستی تابستانی در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، سرایان، خوسف، بشرویه، درمیان، نهبندان و طبس برپا شد.


وی افزود: این بازارچه‌ها در فصل تابستان و با هدف حمایت از هنرمندان، افزایش فروش آنان، معرفی و ترویج صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب برای فروش این دسته از محصولات در سراسر استان برگزار شده است.


عباس زاده با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع دستی در ایام تابستان نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد فروش داشته است، افزود: غرفه‌ها در مجموع ۸۷۴ میلیون ریال فروش داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بسیار چشمگیری داشته است.


وی ادامه داد: در تابستان سال گذشته ۶۵ غرفه صنایع دستی در بازارچه‌های سطح استان وجود داشت که این تعداد امسال به ۱۰۲ غرفه افزایش یافت.


عباس زاده گفت: هنرمندان در این بازارچه‌ها در رشته‌های حوله بافی، تراش سنگ، سفال و سر امیک، چرم، گلیم، جاجیم، سرمه دوزی، رودوزی‌های سنتی و معرق شرکت کرده‌اند.
انتهای پیام/ب


وجود ۶۵ غرفه صنایع دستی در بازارچه‌های خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.