یک پزشک عمومی گفت: در صورتی که فرد، علائم معمول سرماخوردگی را داشته باشد عموما نیازی به مصرف دارو خصوصا آنتی بیوتیک ها نیست و با استراحت و تغذیه مناسب این بیماری قابل درمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فاطمه رضوان مدنی  با بیان اینکه استراحت کردن، مصرف میوه، آب و مایعات گرم مانند شیر و سوپ در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر است گفت: بیشترین زمان احتمال ابتلا به سرماخوردگی ماه های مهر تا اسفند است و این بیماری معمولاً هفت تا 10 روز بعد برطرف می‌شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته طول بکشد.

وی اظهار داشت: علائم این بیماری معمولاً با خستگی، احساس سرما، عطسه و سردرد آغاز می‌شود و با علائمی چون سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: با شروع فصل پاییز سوالات زیادی در خصوص لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا مطرح می شود و باید به خاطر داشت بیماری سرماخوردگی با آنفلوآنزا متفاوت بوده و سرما خوردگی واکسن ندارد.

او اضافه کرد: بسیاری از افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند و توصیه می شود افراد سالخورده، کودکان 3 تا 12 سال، افرادی که بیماری ‎هایی نظیر سرطان، پرفشاری خون، دیابت، مشکلات ریوی و کبدی، نارسایی کلیوی و کم ‎خونی دارند و همه کسانی که به نوعی با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی سر وکار دارند بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

انتهای پیام/ز

بسیاری از افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.