ضرورت بومی‌سازی مفاهیم دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان بر ضرورت بومی‌سازی مفاهیم دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ پاسدار عباس بایرامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: المان‌ها و سازه‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان همگام با اصول کشوری به اجرا می‌رسد اما برای سایر حوزه‌های آن به موضوعات بومی هر استان توجه می‌شود.

وی ایجاد موزه دفاع مقدس گیلان را یکی از راه‌های انتقال مؤثر ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود:‌ نسل امروز به موضوعات دفاع مقدس کشش و گرایش خوبی دارد، بنابراین ضمن انجام کارهای تبلیغی و ترویجی در جامعه، باید اجرای چنین پروژه‌های فرهنگی را سرعت ببخشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: سپاه قدس گیلان 10‌ هکتار زمین را برای انجام این کار به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اهدا کرده است.

بایرامی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات اولیه برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان انجام شده است، گفت: با تجمیع همه امکانات و جذب اعتبارات لازم به زودی فاز عملیاتی این کار را آغاز می شود.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان را به عنوان مجری طرح ایجاد این موزه اعلام کرد و افزود: افزود:‌ ایجاد این مرکز فرهنگی از ابعاد گسترده‌ای برخوردار است و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس قصد دارد از تمام ظرفیت‌های گیلان در این مسیر بهره‌گیری کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه 72 هزار رزمنده غیر سرباز از این استان در دفاع مقدس شرکت داشتند، تصریح کرد:‌ وجود بیش از 20 هزار جانباز،‌ 3 هزار آزاده و تقدیم بیش از 8 هزار شهید از استان گیلان در دوران دفاع مقدس گیلان نشان از ولایتمداری و عشق مردم این دیار به نظام اسلامی است.

 

انتهای پیام/ ع

لزوم توجه به موضوعات بومی هر استان در مفاهیم دفاع مقدس

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.