انتقال فسیل 20 میلیون ساله عاج فیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: فسیل عاج فیل کشف شده که مربوط به ۲۰میلیون سال پیش است بعد از شناسنانه دار شدن در موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل نگهداری و به معرض عموم درخواهد آمد.

محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در خصوص فسیل عاج فیل کشف شده در اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: این دو فسیل کشف شده مربوط به دوره زمین شناسی میوسن بوده که توسط دیرینه شناس جوان اردبیلی از پروژه راه آهن میانه _اردبیل واقع در شهرستان کوثر کشف شده است.

انتقال فسیل 20 میلیون ساله عاج فیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل

وی گفت: برای مطالعات تکمیلی و بررسی کامل این نمونه فسیل ها با دانشگاه زنجان قراردادی بسته شده که بعد از مطالعات و بررسی های کامل با همراه شناسنامه در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل به معرض عموم درخواهد آمد .

جعفرزاده دیرینه شناس اردبیلی نیز که این دو نمونه عاج فیل را کشف کرده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: نمونه های فسیلی در طی چهارده روز، خاکبرداری، فیکس کردن، جداسازی از لایه های دیواره ترانشه با رعایت اصول حفاری استخراج شده است .

انتقال فسیل 20 میلیون ساله عاج فیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل

وی با اشاره به اینکه یک سال و نیم قبل هم مجموعه فسیلی از این منطقه کشف کرده است، اظهار داشت: علاوه بر این فسیل ها، فسیل های دندان استخوان فک استخوان، کف پا خلنواده زرافه، اسب سانان گاوسانان نیز استخراج کشف شده است.

انتهای پیام/ح

کشف فسیل عاج فیل در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.