محصولات کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه بین المللی روسیه عرضه می‌شود.

محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری عرضه می‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در حاشیه دیدار نماینده تجارت روسیه در ایران از مجتمع پرتودهی گاما در شهرکرد گفت: بخشی از محصولات باکیفیت کشاورزی، شیلات و آبزیان این استان در ماه‌های آذر و اسفند امسال، در نمایشگاه بین المللی روسیه عرضه خواهد شد.

وی، بسته بندی استاندارد و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی را از مهمترین دلایل استقبال بازار روسیه از محصولات چهارمحال و بختیاری بیان کرد.

امامی با اشاره به ارسال نخستین محموله ماهیان سردآبی از چهارمحال و بختیاری به روسیه در سال گذشته افزود: در حال حاضر زمینه صدور کد تأییدیه فنی و بهداشتی دامپزشکی در ۲۰ مجتمع دام و طیور و آبزیان این استان برای توسعه صادرات محصولات این بخش فراهم شده است.

وی اضافه کرد: تولید کنندگان برای توسعه تجارت و ورود به بازار جهانی مواد غذایی، ملزم به تولید محصولات با کیفیت و منطبق با استاندارد‌های کشور‌های مقصد هستند.

امامی با اشاره به تولید سالانه ۴۰ درصد از خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این میزان تولید علاوه بر رفع نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

گفتنی است: ساخت نخستین مرکز پرتودهی گامای کشور از سال ۱۳۹۱ در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز شد.

انتهای پیام/ف

دیدار نماینده تجارت روسیه در ایران از مجتمع پرتودهی گاما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار