فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت:۷۰ درصد اطفای حریق در کشور به دلیل بی توجهی و سهل انگاری مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سرهنگ سبز علی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور امروز در جمع خبرنگاران در خصوص  اطفای حریق جنگل ها گفت:70 درصد اطفای حریق در کشور به دلیل بی توجهی و سهل انگاری مردم است و باید در حوزه ی فرهنگ سازی گام های مؤثری برداشته شود که در این خصوص ممنوعیت ورود افراد به برخی مناطق می تواند کارساز باشد. 

وی افزود:در هفت ماهه نخست امسال نزدیک به 60 درصد کاهش اطفای حریق در سطح کشور داشته ایم.

سرهنگ سبز علی گفت:در موضوع حریق بحث پیش بینی و پیشگیری بسیار مهم است که امسال با اقدامات آموزشی و ترویجی در فواصل حریق و همچنین شناسایی و آسیب شناسی کانون های آن توانسته ایم نزدیک به  60 درصد کاهش حریق در سطح کشور را شاهد باشیم که استان های ایلام،فارس و لرستان اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور افزود:در سال 96 و 97 عاملان سهوی و عمدی حریق ها دستگیر شدند که برخی از آنها تاکنون در زندان ها حضور دارند.

وی در خصوص  جذب نیرو در یگان حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد:این مهم نیازمند ساختار تشکیل  یگان حفاظت است و در صورت داشتن مجوز استخدامی افراد از پایین ترین تا بالاترین رده استخدام خواهند شد.

سرهنگ سبز علی گفت:با وجود 135 میلیون وسعت سرزمینی به ازای هر 10 تا 15 هزار هکتار یک نفر نیرو لازم است که امروزه این رقم بالا است و به 70 هزار هکتار می رسد.

انتهای پیام/غ

کاهش 60 درصدی اطفای حریق در سطح کشور 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.