دو رویداد فرهنگی بهره‌برداری ازعمارت کوشک کمال الملک در میدانی به همین نام در شهر کاشان و امضای خواهرخواندگی کاشان و نیشابور در آئینی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور و شهردار این شهر بهره برداری شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهردار کاشان در این آئین گفت: برای بهسازی و بازآفرینی کمال المک و عمارت کوشک 40 میلیارد ریال از محل اعتبارهای شهرداری هزینه شده است.

سعید ابریشمی راد، از میدان کمال الملک با وسعت 3 هزار و 600 مترمربع به عنوان بزرگترین میدان این شهر یاد کرد و افزود: این میدان در مرکز شهر و در جوار مسجد آقا بزرگ و بازار تاریخی این شهر کاشان قرار دارد و به همین علت همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است.

وی افزود: معماری و ساخت عمارت کمال الملک کاشان الهام گرفته از معماری تاریخی اسلامی کوشک باغ تاریخی فین است.
شهردار کاشان در بخش دیگری از سخنانش هنر را بیان احساسات و موثرترین ابزار در انتقال فرهنگها دانست و گفت: هنر و توجه به آن اصلی ترین مولفه ماندگاری تمدنهااست.
ابریشمی راد، تصریح کرد: اگر افتخار می کنیم و خودمان را خادم شهروندان می دانیم باید در راستای رسالت و مسئولیتی که بر عهده داریم به هنر و هنرمند احترام و کرامت بگذاریم.

وی در پایان از امضای عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهرهای کاشان و نیشابور خبرداد و گفت: رونمایی از سردیس کمال الملک، صنیع الملک، رضا عباسی، سهراب سپهری و محمد افسری از مفاخر و مشاهیر این شهرستان نیز در میدان کمال الملک از دیگر برنامه‌های این دو رویداد فرهنگی است.

به گفته وی، شهرداری کاشان دارای 6 معاونت، پنج منطقه و 9 سازمان زیر مجموعه است.
وسعت شهر کاشان هشت هزار و 500 هکتار است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.