معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۰ درصدی مدارس دوره اول متوسطه استان در آموزش حرفه‌های مهارتی کوتاه مدت با عنوان طرح ایران مهارت پوشش داده شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید کمایی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت:  توافق نامه همکاری میان آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف آموزش مهارت های کوتاه مدت در مدارس متوسطه اول به امضا رسید.

وی افزود: مهارت و کارآفرینی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است که فضای تئوریک مدارس را به فضای مهارتی تبدیل می کند. بنابراین دانش آموزان پس از کسب آموزش های مهارتی در مدرسه با همکاری آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کارت مهارت دریافت می کنند.

کمایی عنوان کرد: این طرح شامل 16 دپارتمان مهارتی و 491 پودمان مهارتی است که بر اساس علاقه و استعداد دانش آموزان و امکانات موجود در مدارس تا سقف 60 ساعت آموزش های لازم را به آن ها ارائه می دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت به 2 شیوه تراکمی و طولی انجام می شود که در شیوه تراکمی دانش آموزان یکی از پایه های دوره متوسطه اول  از 60 ساعت آموزش کامل بهره مند می شوند و در شیوه طولی دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم هر کدام به مدت 20 ساعت آموزش می بینند.

انتهای پیام/م

گسترش طرح ایران مهارت در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.