استاندار اردبیل؛

نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال و عملکرد دستگاه ها به دقت رصد می شود

استاندار اردبیل گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان دستگاه ها و بانک ها جهت رصد میزان پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط بانک ها و ارزیابی عملکرد دستگاه ها را رصد می کنند.

در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل که در نوزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سخن می گفت، ادامه داد: این کارگروه با هدف بررسی دقیق آمار پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و علل و موانع تاخیر در پرداخت تشکیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های گردشگری باید بعنوان پروژه های مهم اشتغال زایی و توسعه استان مورد اهتمام و توجه قرار گیرد، پیگیری روند پرداخت تسهیلات از سوی دستگاه ها و سرمایه گذاران را خواستار شد و گفت: دستگاه های متولی طرح های اشتغال زای استان باید سرمایه گذاران را قبل از مراجعه به بانک کاملا توجیه کنند تا در جریان فرآیند دریافت تسهیلات و مدارک مورد نیاز و دستورالعمل های مربوطه قرار گیرند تا ضمن پرهیز از اتلاف وقت و تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات، سرمایه گذارانی که حایز شرایط هستند در پروسه دریافت تسهیلات قرار گیرند.

استاندار اردبیل با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها گفت :دستگاه ها و بانک ها نباید به امید هماهنگی و رفع مشکلات و موانع پرداخت تسهیلات منتظر تشکیل جلسه باشند بلکه باید راسا" اقدام هماهنگی لازم را برای رفع موانع انجام دهند.

بهنام جو تصریح کرد: سیستم تخصیص اعتبار به واحدهای تولیدی باید چنان روان باشد تا سرمایه گذارانی که وارد فرآیند استفاده از تسهیلات می شوند، دچار مشکل نشوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال زایی در قالب ۴۰۰ پروژه پرداخت شده است که تاکنون  ۴۰ میلیارد تومان آن در سامانه کارا ثبت شده است.

انتهای پیام/ح

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در اردبیل

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.