معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت:۱۰ هزار مددجو آذربایجانشرقی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فراگرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  فاتح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۷۱۲ مددجوی تحت حمایت این اداره کل از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

فاتح افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۷ نفر در مناطق محروم استان سکونت دارند.

وی ادامه داد: از مجموع شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ۳۴۲ نفر در بخش کشاورزی، ۲ هزار و ۴۶۷ نفر در بخش دامپروری، ۴۱۵ نفر در صنعت و معدن، ۲ هزار و ۱۰۴ نفر در صنایع‌دستی و سه هزار و ۲۲۲ نفر در خدمات بوده اند.

فاتح با بیان اینکه حدود ۶ هزار نفر از شرکت کنندگان در دوره‌های مهارت آموزی مددجویان زن بودند، گفت: ۱۳۲ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و یک هزار و ۳۷ نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و سایر مددجویان نیز در فضا‌های اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اعلام اینکه هشت هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل و یکهزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند، افزود: مددجویان پس از کسب مهارت‌های لازم می‌توانند از تسهیلات خودکفایی این نهاد برای ایجاد اشتغال پایدار بهره‌مند شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی یادآور شد: ۳۹۲ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست امسال از طریق کاریابی‌ها وارد بازار کارشدند.

وی ادامه داد: مددجویان از طریق مؤسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با اشتغال به درآمد پایدار برسند. 

 

انتهای پیام/ش

بهره مندی ۹ هزار و ۷۱۲ مددجوی از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای

 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.