مسئول اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در نظر داریم برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ همه ساعات مراقبت از سلامت دانش آموزان خوزستان را به مقطع ابتدایی اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدیجه هوشیار، مسئول اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: پیشنهاد تخصیص ساعات مراقبین سلامت در مدارس مقطع ابتدایی به طرح و برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان داده شد که امیدواریم با این پیشنهاد موافقت شود زیرا درمقطع ابتدایی اساس کار و بنیان رفتارهای دانش آموزان پی ریزی می شود و اگر در این مقطع آموزه های بهداشتی و سلامت را فرا بگیرند در مقاطع بالاتر مشکلی نخواهیم داشت.

حضور مراقبین سلامت فقط در مدارس ابتدایی

وی افزود: یکی ازحساس ترین وظایف آموزش و پرورش اجتماعی کردن و انتقال آموزه های بهداشتی و مراقبت از سلامت به نسل های نوپای جامعه است و بر همین اساس انتخاب مراقبین بهداشت در مدارس اهمیت بسزایی دارد که امروز نیز مصاحبه تخصصی و گزینش این مربیان در باغملک انجام شد.

هوشیار عنوان کرد: بررسی سوابق بهداشتی دانش آموزان، اجرای طرح ها و برنامه های کنترل سلامت دانش آموزان، نظارت بر بهداشت و ایمنی دانش آموزان در مدارس، انتخاب سفیران سلامت در مدارس و تشکیل شورای بهداشت دانش آموزی، برگزاری جلسات آموزشی ویژه والدین به منظور توجه نمودن به سلامت جسم و روان دانش آموز، کنترل قد، وزن و رشد فیزیکی دانش آموزان ضمن معاینات بینایی و شنوایی سنجی و دهان و دندان و در راس همه این اقدامات افزایش آگاهی دانش آموزان و اولیای آن هاست.

حضور مراقبین سلامت فقط در مدارس ابتدایی

مسئول اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان دامنه فعالیت مراقبین سلامت در مدارس را  به ازای هر 750 دانش آموز یک مراقب دانست و گفت: مراقبین سلامت در مدارس می بایست در هر ساعت 25 دانش آموز را تحت پوشش خدمات مراقبت از سلامت خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به مصاحبه تخصصی حضوری نیروهای متقاضی ساعات بهداشت مدارس در باغملک بیان داشت: همکاران فرهنگی دارای مدرک پزشکی و پیراپزشکی، تربیت بدنی و زیست شناسی به عنوان رشته ای مرتبط شناخته می شود و آزمون تخصصی امروز با حضور 15 متقاضی، صرفا از متقاضیان دیگر رشته ها به عمل آمد.

انتهای پیام/م

اختصاص حضور مراقبین سلامت در مدارس ابتدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.