هزار ویژه برنامه برای اجرا در هفته پدافند غیر عامل امروز در رشت پیشنهاد و بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ امیر محمد پور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در گردهمایی دبیران شورای پدافند غیر عامل فرمانداری‌ها و دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیر عامل استان گیلان در رشت با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در تعریفی جامع به معنای مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات دشمن می‌شود گفت: امسال هزار ویژه برنامه در قالب کارگروه‌های تخصصی، دفاعی، امنیتی و انتظامی برای گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به اینکه از هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل است و به دلیل تقارن این هفته با اربعین حسینی برنامه‌ها با شعار افزایش بازدارندگی در حماسه حسینی برگزار می‌شود افزود: در تلاشیم با ۴۰ دستگاه، سازمان و ادارات استان عضو کارگروه پدافند غیر عامل ضمن اجرای دقیق برنامه ها، همچنین با شناسایی تهدید‌ها و اقدامات پیشگیرانه زمینه رضایتمندی بیش از پیش مردم، نشاط اجتماعی وخنثی کردن تهدیدات دشمن را فراهم سازیم.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: برنامه‌های پیشنهادی این هفته در قالب کمیسیون مقابله با تهدیدات بیوتوریسم، کمیته انرژی –پشتیبانی شهری و زیر بنایی، کمیته امنیتی- انتظامی-سلامت و بیولوژیک، کمیته صنعت- بازرگانی و کشاورزی، کمیته ارتباطات –فناوری اطلاعات و مشارکت مردمی به صورت رزمایش، مانور، همایش، جشنواره، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

امیر محمد پور گفت: توجه به زیر ساخت‌ها و شناسایی تهدید‌های مختلف از جمله تهدید زیستی، غذایی، بحران، حوادث، بهداشت، کشاورزی و زراعت از سوی مسئولان ذی ربط استان تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی و اقدامات سازنده پیشگیرانه قبل از وقوع هر مشکلی، جلوی خطر و حوادث را بگیریم.

در ادامه این گردهمایی تخصصی محمدباقر باقرزاده قائم مقام صدا و سیمای گیلان گفت:: هدف پدافند غیر عامل پیش بینی، پیشگیری و آینده نگری است.

وی از آمادگی کامل این رسانه ملی در زمینه آگاه بخشی، آموزش، فرهنگ سازی پدافند غیر عامل به مردم و همچنین انعکاس عملکرد و خدمات دستگاه‌ها در زمان بحران و مدیریت بحران خبر داد و افزود: ما می‌توانیم ضمن انعکاس توانمندی‌ها و اقدامات سازنده مسئولان هم زمینه رضایتمندی بیش از پیش مردم را فراهم کنیم و هم نقشه‌های شوم دشمنان را که در تلاش اند بذر ناامیدی را در جامعه ایجاد کند نقش بر آب کنیم.

همچنین در این گردهمایی سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گیلان به توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام مقدس جموری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما در جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای کشور‌های سلطه گر قرار داریم که می‌توان با پدافند غیر عامل همچون گذشته این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۸۷ شبکه فارسی زبان به صورت شبانه روز در تلاش اند که با سیاه نمایی بذر ناامیدی را در جامعه ایجاد کنند و زمینه نارضایتی و تنش را در کشور ایجاد کنند افزود: با هوشیاری مردم و مسئولان می‌توانیم از این جنگ اقتصادی و فرهنگی نیز بگذریم.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گیلان با اشاره به قدرت دفاعی کشور تصریح کرد: قدرت دفاعی کشور موجب شده دشمن به خود اجازه تهاجم نظامی به ایران را ندهد همچنین وجود ولایت فقیه و نیرو‌های مسلح مقتدر یکی از مولفه‌های اصلی قدرت کشور است و قدرت دفاعی کشور موجب شده دشمن به خود اجازه تهاجم نظامی به ایران را ندهد این یعنی کشور ما توانسته به یک بازدارندگی برسد.

 

 

انتهای پیام/م.ع

پیشنهاد هزار ویژه برنامه برای اجرا در هفته پدافند غیر عامل گیلان

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.