رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: حوادث رانندگی و ترافیک جاده‌ای همچنان عامل پیشتاز در مرگ غیر طبیعی هموطنان است.

حوادث رانندگی و ترافیک جاده‌ای همچنان عامل پیشتاز در مرگ غیر طبیعی هموطنانشجاعی رئیس پزشکی قانونی  کشور در گفتکو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  با بیان اینکه در ۵ ماهه‌ ابتدایی سال ۹۷ تعداد ۷ هزار و ۶۲ نفر از هموطنان در سوانح و حوادث رانندگی کشور فوت شدند که نسبت به ۶ هزار و ۹۴۵ فوتی سوانح جاده‌ای در سال گذشته، رشد ۱/۷ دهم درصدی داشته است، گفت: حوادث رانندگی و ترافیک جاده‌ای همچنان عامل پیشتاز در مرگ غیر طبیعی هموطنان است.

شجاعی افزود: در ۵ ماهه ابتدایی سال ۹۷ تعداد ۷۵۶ هزار و ۳۳۰ مورد مراجعه به پزشکی قانونی کشور صورت پذیرفته که در مقایسه با آمار ۷۲۹ هزار و ۱۷۳ پرونده سال گذشته رشد ۳/۷ دهم درصدی در ارجاعات به پزشکی قانونی داشته ایم.

وی توسعه فضا‌های پزشکی قانونی در استان‌ها، استفاده از ظرفیت‌ها و توان تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در تولید دستگاه‌های جدید و تقویت نیروی انسانی و تلاش برای تکریم و رفاه مردم را از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از اجرای طرح داد پزشک در کشور هم گفت: کاهش ۳۰ درصدی مراجعات به پزشکی قانونی و سرعت عمل در صورت جواز دفن را از مزیت‌های اصلی آن دانست.

وی بیان کرد:در ۵ ماهه ابتدایی سال ۹۷، ۱۶ هزار و ۸۲ مورد مرگ غیر طبیعی در ایران داشته ایم که نسبت به آمار ۵ ماهه‌ ابتدایی سال ۹۶ که ۱۵ هزار و ۶۲۶ نفر بوده است، رشد ۲/۹ درصدی داشته است.

شجاعی ترغیب به مصرف کالا‌های ایرانی در پزشکی قانونی کشور را از اصلی‌ترین سیاسیت‌های این سازمان دانست و گفت: در سال جاری از ۱۲ دستگاه جدید که در مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور تولید شده رونمایی شده است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: اخبارپزشکی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.