مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: بالغ بر ۸۵ درصد اماکن روستایی دارای سند مالکیت ثبتی هستند.

ثبت سند مالکیت برای 85 درصد از اماکن روستاییبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری ،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه  برای چهارمین بار طرح آمارگیری از مسکن روستایی از تاریخ 21 مهر تا 21 آبان توسط آمارگیران انجام می‌گیرد، افزود: در این طرح 50 نفر از آمارگیران در 279 روستا اطلاعات و آمار دقیق روستائیان را جمع‌آوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه امید است تمامی دهیاران، شوراها و بخشداران اطلاعات دقیق را در اختیار آمارگیران قرار دهند، افزود: این طرح می‌تواند پایه و اساس مبنای دقیق کار و تعمیم آن به کل روستای استان باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: از 4 هزار و 965 واحد روستایی 279 روستا ویژگی‌های سازه‌ای، معماری و اقلیمی در قالب سه پرسشنامه مسائل کمی و کیفی آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اطلاعات پایه‌ای قابل قبول احصاء می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح آمارگیری ویژگی کمی و کیفی و نکاتی از این قبیل مورد سوال واقع می‌شود، عنوان کرد: این اطلاعات می‌تواند پایه اطلاعات دقیقی برای تحلیل از استان در اختیار پژوهشگران و تحلیل‌گران قرار دهد.

ظفری با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 117 هزار واحد سهمیه مسکن روستایی در اختیار استان داشتیم، ابراز کرد: از این تعداد 106 هزار واحد تسهیلات آن به استان ابلاغ شده و بیش از 98 هزار واحد به بانک معرفی شده و بیش از 90 هزار واحد در استان نوسازی، بهسازی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ اعتبارات ابلاغی از سال 84 تاکنون 980 میلیارد تومان است و  بیش از 90 هزار واحد از این تسهیلات بهره‌مند شدنداظهار داشت: در عرصه شاخص بهسازی و نوسازی مسکن نیز استان همدان 54 درصد رشد داشته است در حالیکه رشد این شاخص در کشور 41 درصد است.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال 96-97 فرصت بسیار خوبی فراهم شد تا واحدهای روستایی که از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی استفاده کردند بر اساس ضوابط فرایند ساخت برای آنها فراهم شود و در صورت عدم تمکن مالی توسط مالک متقاضیان می‌توانند از کمک بلاعوض حساب 100 امام برای تکمیل واحد خود اقدام کنند.

ظفری با بیان اینکه تا امروز 19 میلیارد تومان از حساب 100 امام در اختیار بنیادمسکن همدان قرار گرفته شده است،ابراز کرد: بیش از یک هزار 786 متقاضی واجد شرایط شناسایی شده و بالغ بر 50 درصد متقاضیان موفق به اخذ قسط اول بلاعوض شدند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با رعایت ضوابط هر چه زودتر نسبت به واحد فنی خود اقدام کنند، عنوان کرد: هر متقاضی می‌تواند تا سقف هشت میلیون تومان وام بلا عوض دریافت کنند و تاکنون تلاش شده تا حداکثر سقف آن به واجدین شرایط تسهیلات پرداخت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه به خاطر تجارب بهسازی و نوسازی در استان در سال‌های گذشته، از همدان در بهسازی و نوسازی 85 روستا از روستاهای سرپل ذهاب دعوت به همکاری شده است، گفت: تا امروز 4 هزار واحد از مجموع 7 هزار و 500 واحد آسیب‌دیده در 85 روستا به عنوان واحدهای تعمیری از تسهیلاتی که دولت در اختیار قرار داده از تسهیلات برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه کل واحدهای تعمیری عمدتاً تعمیرات آنها مبتنی بر تسهیلات بانکی داده بوده و بر همین اساس تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: بیش از 3 هزار 200 واحد احداثی از تسهیلات احداث مسکن برخوردار شدند و کمک بلاعوض در اختیار کل متقاضیان قرار گرفته است.

این مسئول گفت: در حال حاضر توسط ستاد معین همدان از 3 هزار و 200 واحد 3 هزار واحد پی‌کشی، 2 هزار و 800 واحد اجرای فندانسیون، 2 هزار 500 واحد اجرای اسکلت، و 2 هزار 100 واحد اجرای سقف شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا قبل از سرما واحدهای مورد نیاز و بازسازی شده را تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم، خاطرنشان کرد: بهسازی مسکن روستایی در استان از 925 روستای بالای 20 خانوار 686 روستا عملیات فاز یک در آنها آغاز شده و 387 روستا عملیات آنها به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بهسازی 299 روستا در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این شاخص در همدان وضعیت مطلوب دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96، 215 روستا از قیر اعتباری برخوردار شدند، یادآور شد: در مجموع طی سه سال گذشته 407 روستا از قیر اعتباری بهره‌مند شدند و بیش از 333 کیلومتر با مساحتی بالغ بر 2 میلیون و 667 متر مربع کار عملیات انجام گرفته است.

ظفری با بیان اینکه قیر اعتباری سال 96 قریب به 19 میلیارد تومان تخصیص داده شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا فروردین ماه از 19 میلیارد تومان عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال کار 60 کیلومتر آسفالت معابر روستایی انجام گرفته است، بیان کرد: در استان 803 نقطه نقشه ثبتی آن آماده شده و بیش از 143 هزار جلد سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه بالغ بر 85 درصد اماکن روستایی دارای سند مالکیت ثبتی هستند، ابراز کرد: استان همدان جزء استان‌های برتر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی است.


انتهای پیام/ج

ثبت سند مالکیت برای 85 درصد از اماکن روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.