دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مجلس آن‌طور که باید برای تأمین منابع مالی و بسترسازی مناسب اجرای سند تحول کمک نمی‌کند.

مشکلات مالی؛ مهم‌ترین مانع در تحقق سند تحول بنیادین/ مجلس برای اجرای سند تحول کمک لازم را نمی‌کندمهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند اجرایی شدن سند تحول بنیادین و انتقاداتی که به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اجرای ناقص این سند از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد، اظهار کرد: در دوران وزارت آقای بطحایی خیز خوبی از نظر ساختاری و برنامه‌ای برای اجرای سند تحول بنیادین برداشته شده است.

وی ادامه داد: کمیته هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین با حضور معاونان وزیر و مسئولان زیرنظام‌ها هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود و برای اجرای سند برنامه ریزی می‌کنیم.

تصویب ۳ زیرنظام سند تحول بنیادین طی یک سال اخیر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳ زیرنظام مالی، انسانی و مدیریت طی وزارت آقای بطحایی به تصویب رسید، بیان کرد: برنامه پنج ساله آموزش و پرورش هم مبتنی‌بر سند تحول بنیادین نوشته شده است.

نویدادهم تصریح کرد: یکی از موانع جدی در اجرای سند تحول بنیادین مشکل مالی علاوه بر آن موانع بیرونی همچون همراهی نکردن خانواده‌ها هم به اجرای ناقص این سند دامن زده است.

وی افزود: گفتمان سازی در رسانه‌ها، برگزاری دوره‌ها در انجمن‌های اولیا و مربیان و مواردی از این قبیل به آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با سند تحول بنیادین کمک می‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: البته معلمان هم آشنایی چندانی با سند تحول بنیادین ندارند و باید برای آنها هم فرهنگ سازی کنیم که این موضوع در قالب دوره‌های ضمن خدمت محقق می‌شود اما به دلیل کمبود منابع مالی به این موضوع آنطور که باید پرداخته نشده است.

نویدادهم درباره کمک مجلس به آموزش و پرورش برای اجرای هرچه بهتر و بیشتر سند تحول بنیادین تصریح کرد: مجلس آنچنان که انتظار می‌رود به تأمین منابع مالی و مشارکت برای بستر آفرینی اجرای سند کمک نمی‌کند و انتظار داریم حمایت‌ها از سوی مجلس برای تحقق این مهم افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار