وی ادامه داد: محیط مدرسه باید نزدیک بیشتری با محیط زندگی داشته باشد و در مدرسه یکی از کلاس ایش باغچه باشد تا دانش آموز با طبیعت انس بگیرد اما مدارس ما امروز از این فرصت بی بهره است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدرسه گرفتار این خطای تربیتی هستیم، گفت: خیلی وقت ها از بچه ها انتظاراتی داریم که این انتظارات ویژه بزرگترهاست و اگر کودک از این انتظارات پیروی نکند آن را سرکش میدانیم.
بطحایی بیان کرد: خطای تربیتی باعث میشود فضای آموزشی خشک و کسل کننده باشد، در همین راستا کارهایی را برای کمک به دوره ابتدایی شروع کردیم و تلاش خوبی برای تعامل با خانوادهها داشتیم چرا که خانوادهها بخشی از محیط موثر در تعلیم و تربیت هستند و این تعامل شرط اصلی موفقیت است.
وزیر آموزش و پرورش گفت. امیدوارم مدرسه را به محیطی با نشاط که خاطر انگیز باشد تبدیل کنیم تا آموزش و پرورش ما عامل موثر در ساختن و پرداختن معلمان باشد.
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی کودک و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته ملی کودک دستاوردی برای توجه به مسائل حوزه کودکان است تا مشکلات و موانع سر راه تعلیم و تربیت بازنگری شوند که این موضوع دستاوردی مهم تلقی میشود.
وی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میافتد، رویکرد و نگاه ما به حوزه پرورشی و کودک و تربیت در حال تغییر است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید حافظه محوری از نظام آموزشی حذف کنیم، گفت: مهارت محوری باید د. اولویت برنامه ها باشد تا نشاط به نظام آموزشی بازگردد.
بطحایی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی افراد در کودکی شکل می گیرد، بیان کرد: طبق نظر روانشناس ها بسیاری از شالودههای شخصیتی و روانشناسی پیش از سن ۷-۸ سالگی است، بنابراین توجه به این دوران ضرورت دارد.
انتهای پیام/