نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در اصفهان از برگزاری پیش نشست گفتگوی ادیان در اصفهان خبر داد.

 به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد امیر طباطبایی نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در اصفهان در نشست خبری گفت: آستان قدس با دارا بودن ظرفیت پژوهش و علمی، برای حضور در در گفتگوی ادیان ظرفیت دارد.

وی با اشاره به آغاز پیش مطالعه‌  این همایش که برای اولین بار در حال برگزاری است، ادامه داد: برمبنای تجربه برگزاری این همایش، در سال‌های آینده نیز همایش کنگره جهانی امام رضا(ع) تداوم دارد.

طباطبایی با اشاره به مشارکت تمامی مراکز مطالعه ادیان و مراکز علمی بیان داشت: اعضای شورای علمی و برنامه‌ریزی از متخصصان و اندیشمندان تراز اول در گفتگوی ادیان هستند.

نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در اصفهان با اشاره به برگزاری پیش‌نشست های داخلی که در اصفهان و قم تصریح کرد: پیش‌نشست اصفهان با موضوع محبت و عدالت در ادیان  به میزبانی دانشگاه اصفهان و پیش نشست قم با موضوع خدامحوری در ادیان و با حضور نمایندگان مذاهب در مجلس شورای اسلامی و به میزبانی دانشگاه ادیان قم و نشست اصلی تخصصی  10 و 11 بهمن ماه و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزمندانه انقلاب اسلامی در مشهد مقدس  برگزارمی‌شود.

طباطبایی با بیان اینکه دو پیش‌نشست دیگر در دانشگاه تهران ودانشگاه یزد برگزار می‌شود عنوان کرد: پیش‌نشست تهران با موضوع عقلانیت در سوم آذر ماه و پیش‌نشست یزد با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه یزد و با موضوع همزیستی مسالمت آمیز در ادیان  در ششم دیماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) پرچمدار گفت وگو با ادیان هستند، اظهارکرد: با توجه به نوع مناظره و گفتگوهای ایشان، تلاش می‌کنیم حضرت را به عنوان شخصیت کامل به تمامی ادیان بشناسانیم.

طباطبایی،آستان قدس را به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی ومذهبی برشمرد و گفت: این مرکز در عرصه مقابله با ایجاد انحرافات مذهبی در اسلام و شبهه پراکنی، ایجاد ارتباط با مراکز ادیان و استاندارسازی آموزش دین فعالیت می‌کند.

نماینده آستان قدس رضوی در همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان یادآور شد:هدف ما شناخته شدن  مشهدالرضا به عنوان پایگاه گفتگوی ادیان است تا خدمت به اسلام و جهانیان که از اهداف والای امام رضا(ع) است، تحقق یابد.

گفتنی است: 2پیش نشست مقدماتی در کشور هندوستان   در اسفندماه سال گذشته و لبنان در مرداد ماه سال جاری برگزارشد.

پیش نشست سوم در کشور روسیه و در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام /س

نشست خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.